kawan2:

Monday, December 31, 2012

tahun baru 2013

tahun baru 2013 yang dinanti2 sudah pun tiba,..
tahun ni aku tak mahu berazam,...cuma..
aku mengharapkan tahun ni membawa perubahan untuk kami....
semoga kedatangan membawa rahmat dan perubahan yang positif ,semoga terus diberi kesejahteraan hidup,sihat,bahagia,murah rezeki,dilapangkan kehidupan dan diberi hidayah,petunjuk buat kami,serta ibubapa kami dan kawan-kawan kami,..
semoga MALAYSIA yang kami sayangi akan terus bahagia ,aman,...dan dilindungi ALLAH.

terima kasih ALLAH atas nikmat yang dikurniakan pada kami...

Wednesday, December 26, 2012

larat lagi ke?



                                                              LARAT lagike?...

aku tak nafikan utk mengandung kali ni agak mencabar kerana ada ujian yangperlu aku tempuhi,tapi alhamdullilah jugak sebab ujian aku tak seteruk ibu ibu yang lain,biasala tu lain anak lain ragam dan cabarannya...dan utk kali ni aku rasa saiz perut aku pun agak kecik,dan sebab tu dah sarat cemni baru jiran2 perasan yang aku nak tambah rakyat....lagipun saiz amerika macam aku ni jugak menyebabkan orangtak perasan yang aku mengandung,...
     cuma aku kadang2 takleh tahan bab soalan orang yang berkata"larat lagi ke keja dengan dah sarat tu,? (hai helo,kalo saya ni orang kaye,tkpa la saya dokrilek kat umah haaa,...)sapa la takmo berehat golek2 dengan anak,siapkan persiapan sekolah anak,tengokkan buku skolah anak,hantar anak pi skolah,tusyen,ngaji,pendek kata berkepit dengan anak la24jam....sapa takmao,sapa tak mao tolong ANGKAT TANGAN!!..sapa la mao malam2 kul 10,11mlm orang lain siap-siap nak tido yang aku ni siap2 hantar anak pi umah pengasuh,pastu keja la sampai pagi buta esok...orang bangun pagi,aku baru nak tidoq.orang ujung minggu bawak anak berjalan,lepak kat umah..
             sebab tu aku selalu cakap kat kengkawan aku yangmana tak bekerja,dan selalu  merungut boringla apala,aku cakap JGN merungut,beruntung sebab dapat tengok anak2,menjaga,mendidik anak depan mata,tak macam kami2 ibu2 yang perlu bekerja,..huhu....memang kadang2 aku agak sentap menyengat kalo ada orang cakap yang pedih2....

           sebab tu hampa semua kena bersyukur taooo menjadi ibu sepenuhmasa,..dan bukan kami ibu2 yang perlu bekerja tak bersyukur dengan situasi kami,tapi kadang2 kata2 anda itu menikam jantung dan hati kami ni huhu.....

kenapa aku emo sangat ni,..adalaaa,..salah satu sebab faktor usia kot...haha..

takpa,aku pujuk la hati aku ni,... janji anak aku aleesya seronok,walaupun kadang2 hati ni memberontak macam2...


        takpa la janji anak bahagia,mak mak macam aku ni kena sabaq banyak2....



                      best budak dua orang ni main pasir....

apapun aku akan coba yang terbaik walaupun aku kadang2 sendiri tak kompiden dengan apa yang aku lalui...

Sunday, December 16, 2012

lukisan anak....

buat masa sekarang ni anak saya aleesya masih di kampung,bercuti-cuti..seronokla dia ....tapi mulai tahun depan yang berapa hari lagi dia dah mula masuk sekolah,sekolah tadika ja,tapi sekolah jugakkan,jadi saperti kata tokmama dia "bagila kami pinjam dia sat,tahun depanm dia dah skolah ,..payah dah nakbalik kampong..."huhu jangan katadia,ibu ni pun kalo bulih nak balik jugak dok di kampong nuuu huhu...apakan daya.....belum tiba saat yang ku nanti2kan iteww.....
sebelum aleesya balik aritu,dia sempat lukis 2 keping gambar yang dia lukis senyap2 dan terus bagi" nah ibu,ni leesya lukis gambar ibu dengan ayah..."haha nak tergelak pun ada,tapi tula lukisan anak,ikhlas dari hati ",dah hat tu ja kemampuan dia tahap umur 4tahun lukis ibu dan ayah dia....
agak-agak ceer teka hat mana ibu hat mana ayah....?


yang belah kiri tu gambar,walaupun aku sekali tengok macam ayam 2kali tengok macam ibu buat sanggul dalam pantang dengan berkemban haha! ayah pulak yang kanan,kira menjadi jugakla dengan rambut pacak ,muka panjang haha,tapi mulut ayah kecik sikit dari mulut ibu ...haha....takpa la ,tu imaginasi dia,..satgi kalo dia lukis elok sangat macam wajah ibu n ayah yang real mau terpengsan pulak aku kan...!
    aduhaianak,ohhh anak....teringat pulak kat dia....hmmmm apa la dia dok buat lani kat kampung,....

Thursday, December 13, 2012

peneman saya...

terima kasih atas doa dan ucapan kengkawan buat saya,...cumanya pergerakkan kini dah agak terbatas,tapi dalam pada bila sihat skit mulala terpikiaq nak buat projek jahitan itu ini,...tapi kelajuan taklehla laju macam dulu,...yela semenjak dah masuk 6bulan ni aku mendapat penyakit semput,..
kalo orang len sentiasa kilek dengan enpon canggih,aku,..hehe pasti takleh jauh dengan gajet aku jugak haha....ni dia.....tarraaaaaaaaaaaaaaaa.....



yang bulat mcm belon udara panas tu  fungsi dia untuk bantu orang2 yang macam aku yang tak berapa nak pandai/cerdik nak guna inhaler ni untuk permulaan...walaupun agak lucu tapi benda ni memang banyak bantu aku masa mula2 nak guna inhaler ni,kira benda ni bertindak macam penyambung @jambatan menghubungkan inhaler tu ke kerongkong aku untuk terus sedut gas tu ke paru-paru.yela seumuq idup tak penah kena semput weii.....
       masa mula kena semput ni jenuh jugakla aku tak leh lena malam,tidoq mula2 ok,pastu satg jam antara 2.30-3.00pagi aku kompem akan terjaga..pastu sampai le ke subuh ku tak dapat lena...huhu
    apapun kalo takdak benda inhaler ni memang kompem aku taklena n perlu pi klinik untuk sedut nebulizer gas tu huhu..keadaan akanbertamabah kronik kalo cuaca ujan,makan tak pantang...sangat sedih ,nak makan sebarangan takbulih....tak apa la nak awat cemana,dah lama ALLAH bagi peluang makan sedap2 kalini nikmat tu ALLAH tarik baru sikit....jadi la ni kalo makan kena berpikiran banyak kali supaya tak menyesal kemudian hari...tapi kekadang tu ada jugak langgar pantang hehe...lpas tu nahh berkokok la sampai ke pagi...
apapun kita sebagaii manusia takleh putuih asa kan...kena ikhtiar..kata doktor aku tak mustahil kena semput ni sebab ibu,adik pun ada penyakit ni,jadi ia adalah warisan.hehe...tapi samada penyakit ni akan terus kekal sampai lepas bersalin atau hanya bersifat sementara WaAllahualam hanya Allah mengetahui,..
              dan aku juga mengharapkan penyakit ini akan berlalu begitu saje umpama satu persinggahan dan mintak dijauhkan pada anak kecilku .....apa2 biarla aku saja yang menanggungnye...dan dengan adanya inhaler ini idup saye semakin bertambah baik dan saye pun bertambah paham cara penggunaannya...yang kaler koko tu 2 kali sehari lepas guna kena kumur2 kalo tak jadi ulser pulak kat dalam mulot,yang biru tu maksimum 12kali sehari...opps dah tiba waktu untuk menyedut ye ....jumpa lagi...

Sunday, December 9, 2012

menyepi.....

menyepi,...yang memang diakui semenjak 2 menjak ni,keaktifan untuk mengupdate blog adalah sangat malas sekali,...ini adalah kerana keadaan body yang semakin membesar....dalam pada tu nak jugak aku uplod kisah scan 3d untuk kenalkan orang baru yang insyaALLAH akan tiba tak lama lagi....
alkisah ke vision college di kelana jaya,membuat scan 3d....kunjungan kali ke2 ,yang pertama dulu sewaktu mengandungkan aleesya tapi masa tu vision college ni bangunan lama dekat mcD tepi pejabat pos besar kelanajaya tu....
ni wajah orang baru tu,..hehe ni pun jenuh nak dapat snap wajahnye,sebab baby tutup muka,sebab  malu kot...siap rehat dulu pi rehat 10minit minum2 sket n scan lagi baru dapat tengok muka ,siap buka mata lagi..aduhai anak omak...




    ni pulak gift yang dapat selain dari cd dan sample susu enfamama tu,jadile......dulu dapat cd je...


alhamdullilah la,pusing punnya pusing mengring punya mengiring dapat jugak tengok wajah dan jantinanye....masa aleesya dulu lansung takdapat tengok asyik kepit je,....apapun smoga aku dan anak ini diberi kuatan untuk kami harungi detik-detik genting tu nanti,mudah2an ALLAH permudahkan......
so sapa2 yang teringin nak buat scan 3d ni,aku rasa ini la yang harga paling berpatutan,yela kalo pi klinik biasa utk scan itam putih tu ja dah dekat rm60-70,so yang ni berbaloi-baloi......hanya rm90 sekali cd yang ada video n gambarnye......apa-apa leh tengok sini http://www.vision.edu.my/  atau pun cari je dalam google banyak info pasal vision college ni,.....
ok jumpa lagi.......

Wednesday, November 21, 2012

rezeki dah di depan mata.tapi...

 berakhir sudah,...tapi tula kan bila rezeki dah didepan mata ,taksangka pulak lain pulak jadinya....

seperti sebelum ni,aku memang mengidam cempedak,jenuh jugakla mencaricempedak sampai ke gemas sewaktu pulang ke umah mertua...tapi tk berjumpa...
last last hero gemas bertemu di tesco nilai,disebabkan tringin punya pasai,...sebiji yang saiz kecik cmni harga rm7.21 sen,tkpa dah teringin nak makan nak wat cemana kan...


kelihatan cempedak sedang berposing dengan rakan seangkatan nya iatu pisang.....

punyala semangat,mlm aku pun belah la,nak tunggu esok siang nak goreng macam lambat sangatkan....potong punya potong,belah punya belah,...naaahh haha 3 ulas serta 1 ulas kecik...total 4 ulas...tu pun jenuh aku belek yela manatau kot ada terselit seulas 2 lagi kat celah2 tu hehe...

takpa la,nak wat cemana,dah rezeki kita banyak tu je kan....aku pun gorengla,..siap hiris2 cempedak tu nak bagi banyak....
siapla cempedak secoet bertemankan cik pisang ,walaupun hanya secoet tapi alhamdullilah hajat termakbul...
dan sekarang walaupun cempedak pulak dah bersepah tepi jalan dijual,termasuk durian dan rambutan merah kuning yang memang peberet aku.....aku pulak tak diberi keizinan nak makan,kesihatan semenjak dua menjak ni tak mengijinkan....ujian betul....aku dah dapat penyakit asma....ASMA @ LELAH@SEMPUT...


                          apa nak wat redho jela....ujian utk aku,...

Monday, November 19, 2012

Doa utk Gaza...

YA ALLAH SELAMATKAN LAH MEREKA....


Ya Allah ampunilah dosa-dosa kami,
Ya Allah , selamatkanlah saudara-saudara kami di Gaza.
Ya Allah ,berilah pertolongan buat mereka di gaza.    


tiada daya dan upaya melainkan dengan pertolongan ALLAH


  cukupla ALLAH menjadi penolong kami...

YA ALLAH YA TUHANKU KAU BERIKAN PERTOLONGAN KEPADA UMAT ISLAM DI PALESTIN SESUNGGUNYA MEREKA DIANIAYAI OLEH YAHUDI LAKNATULLAH. YA LLAH ENGKAU MUSNAHKAN YAHUDI DENGAN SEDASYAT-DASYATNYA SEPERTI MANA ENGKAU PERNAH MENGHANTAR BURUNG-BURUNG ABABIL UNTUK MENGHANCURKAN TENTERA BERGAJAH MUSYRIKIN. AMIN...

TOLONG SHARE SEMOGA DOA SAUDARA SEMUA DAPAT MENOLONG SAUDARA KITA DI PASLESTIN .


kredit: http://lenggangkangkung-my.blogspot.com/2012/11/doa-untuk-gaza.html?showComment=1353327542195#c7399445077971284435

http://cheguabbas.blogspot.com/2012/11/ya-allah-selamatkan-palestine-doa-untuk.html

Sunday, November 18, 2012

kembali.....

alhamdullilah ,aku dapat kembali lagi.....
kembali ke blog aku,walaupun blog ni  tak seberapa,tapi bila dah kena MALWARE DETECT aritu mati kutu weii...
tensen..dan akhirnya aku dapat kembali balik...


            kredit pic to: kembali kitchen/ http://theyumlist.blogspot.com/


jadi dapat bergiat cargas balik dalam blog ye......

Friday, November 2, 2012

kisah makan & murah rejeki

kisah kalini tentang makan,..kisah esok hari yang akan digantung periuk kerana tak payah nak masak,kenduri di depan umah,..anak kapten depan umah nak kawen,...malam sebelumnya ada tahlil,tapi memandangkan aku dan hero gomeh merupakan warga kerja syif,kami tak berkesempatan untuk menghadiri tahlil,jadi adalah manis sedikit sekiranya aku membuat puding untuk diberi kepada tuan umah...kenapa puding, roti ? sebab hat tu ja yang ku reti n kompiden pun....haha

   simple je kad kawen nya.....

 kalo dah wat puding utk worang,adalah harus jugak untuk tuan puteri aleesya ...lenguh jugak nak mencedok satu senduk,satu senduk ulang2 sampai adunan abih.tengok tang pusaran puding tu dah la,tak berapa kemaih....nampak lepas ni kena beli  senduk besaq skit...baru cepat....biasala aku kan jenis semua nak cepat siap!...

 ni pulak kisah murah rejeki,kira haritu adalah hari murah rejeki aku anak branak,sebab apa..sebab pertama cik et@kekodokbulatrajin sungguh membantu aku membesaqkan badan haha...ni baginya 1 set ayam keepchi dengan makaroni bakaq yang dia buat...timakasih mah.....pastu ada akak kat tempat keja aku yang rajin singgah mai sembang ngan aku selalu bagi pulak tart dengan kek lipat tu untuk aleesya...

 tu gabungan ayam,makaroni,kacang panggang yang ada kat umah,sangat mabeles makan petang2...

 wajah kanak-kanak yang sangat berselera makan roti cicah kentang putaq tu...
terima kasih auntie limah!...


pastu 1 lagi ,dia seronok sangat bila umi (pengasuh dia) belikan yaya boboboi tu,....hmmm anak o anak...bertuah la anak oii...opps sila abaikan pemandangan dibelakang tu,sebab aku asyik bz tak sempat nak jahit tudung meja tu huhu,al maklumla bz memanjang....
                  hmmm apa la benda yang ku nak hadiah kan besok untuk sang pengantin di raja sehari yaaa....?
rilek-rilek,satgi mai le tu idea....ok la selamat bercuti kepada yang bercuti  termasuk diri aku ujung minggu ni,...nikmatnya cuti 2 hari 1/2  untuk kami warga syiff yang hanya merasainya setelah hampir menunggu 4,5 minggu tiap tiap bulan....huhu...


Saturday, October 27, 2012

raya aji ku ,..

raya haji yang lalu,biasa2 aja,tiada yang istimewa kerana hanya off satu hari je,memandang coti yang sebegitu maka harusla pulang berayo ke kampong hero gemas di gemas n.sembilan,..maka lepas je balik keja pagi khamis tu aku pun buat la puding,puding roti la ,apalagi hat tu je pun yang ku reti kan..kan....haha
mujur tringt  rendam siap2 agar2 tu jadi esok pagi balik keja cepatskit proses nak masakagar-agar tu kan...

 ni rupa paras puding roti tu, tapi disebabkan ku malas nak pening2 pikiaq kaler ,ku hantam je kaler yang sedia muncul kat adunan puding n dengan pewarna biru...oha ya kalo nak try silakan,ya amat mudah dan senang ja bahan dia pun,sat ja dah beku.....

 ni pulak gambar aktiviti mlm raya tu(gambar ni puntak bpa clear sebab aleesya yang tangkapkan),ada la grup takbir raya yang berkunjung ke umah ibu mertuaku,.jadi antara menjadi hidangannya adalah puding ku itew,selain daripada itu juadah lomang,ketupat,nasi impit dan muruku juga biskot ada le skit...raya haji ni tkle meriah sangat cuma beza pada takbir dan  hidangan je la,...kitaworang tido semalam je,ptg jumaat dah balik,yela sabtu dah keja pagikan,....

so balik je dari keja petang kelmarin,terus kelaparan teringat ghondang omak yang ada lagi baki semalam,teros den panehkan n makan dengan rotiiiiii....dan habiskan baki puding yang ada....





so macamana pulak raya aji korang korang tu,...mesti bestkan,...mewah dengan daging....best ar...tapi kalo jadi warga kerja syif  macam aku ni,hmm macamni je la,...sederhana dan seadanya je la....
       apapun syukurla kita di Malaysia ,berbanding sahabat2 kita di syria dan myammar yang sedang bergolak tu kan....semalam tengok majalah3 tentang pembebasan moro pun sedih jugak,yela dalam kesusahan pun mereka tetap laksanakan ibadahkorban,punyala susah, siap kulit kambing pun buat masak, syukurla kita ni disini yang mewah dan bebas sempurna untuk laksanakan ibadah....
ok la jumpa lagi....

oh ya kalo nak tengok resepi puding rotinye sila klik sini yeee 
.timakasih pada izahdaut atas resepi itu....

Tuesday, October 23, 2012

hari untuk diri aku....

24oktober hari ni,alhamdullilah aku diberi peluang menyambut ulangtahun kelahiranku,..syukur...
biarpun tiada sambutan,cukupla doa dari mereka2 yang aku sayangi ..yang mampu menguatkan lagi aku untuk terus berdiri dan mengharungi liku-liku hidup ini...
dan saperti biasa,alessya akan bagi ayat/klu2 saperti ni," ibu,dah lame dah ibu tak buat badeitoyou ibu,...."
so apalagi,cik puan kecik pun dah request maka si ibu akan sedaya upaya untuk buat sebijik kek ,jadila kami   je anak branak nak makan pun.... oh ya "badei toyou" maksud nya singkatan dari kek happy birthday to you..haha

 ceceh taip ucapan utk diri sendirik...

 untuk badei kalini,aku try buat kek tanpa telur (nak jimat telur konon haha)...yang mana resepinya ku cari2 dlm tenet,.....dan hasilnya.....taraaaaaa.....

 ni dh siap bakar,disebabkan kesuspenan yang agak meruncing,agak terserlah lubang2 dipermukaan kek yang mana aku sat2 cucuk kek tu,takot tak jadi haha....dan alhamdullilah menjadi jugak....rasanya jugak tidak mengecewakan...


pelanggan setia yang siap menanti,...walaupun kek senget benget ntah kenapa,munkin tempat letak oven yang senget kot...tak mengapa itu takdak masalah....

 jadileee,siap topping...dengan taburan yang dilakukan oleh aleesya sendiri...

 dia la yang merasmikan dulu....makan sampai tak terkata apa2....

 sedapla kot haha....


ni le rupa kek tanpa telur tu...
terima kasih pada penyumbang resepi..
terima kasih djack...



**
terima kasih ALLAH pada kurniaan yang ENGKAU berikan padaku,..
atas usia yang ENGKAU berikan,atas reseki yang diberikan...
terima kasih atas bakat dan ilham yang dianugerahkan...
sesungguhnya terlalu banyak yang ENGKAU berikan padaku ALLAH...
terima kasih ALLAH atas segala takdir yang ENGKAU tentukan untukku,
ENGKAULAH yang MAHA BESAR,LAGI MAHA MENGETAHUI.
terima kasih atas segala...


Monday, October 22, 2012

pengganti diri...

raya haji ke2 ni,kawan2 kolej aku akan buat reunion,huhu bestnya,dan macam biasa aku tkkan dan amat payah utk menjointkan diri apatah lagi lokasi nun jauh di desaku yang tercinto...apapun terima kasih atas kesportingan kawanku nurhidayah yang susah payah utk menjayakan majlis ini,yela bukan senang nak kumpoi ramai wooo....best arr depa,kali pertama ni perjumpaan ni,pastinya best dan aku,..aku? dengaq n tengok kot jauh ja laa....

jadi untuk itu,aku sebagai pengganti diri ,aku buatkan keychain dan kraft hasilkerastangan aku untuk hadiah kawan2 yang mai nanti...



 ni gambaq masa zaman kolej dulu la,,bergaya tak hengat haha....


ni la uniform aku dulu,zaman masuk kitchen.....ni masa selim melim laaaa,la ni jangan tanya la....

  ni rupa paras keychain di bahagian belakang...

 ni fridge magnet pulak....bff.....best fren forever la katakan....


 keychain,hp charm n fridge magnet lagi...

 beg duit siling untuk kawan-kawan yang bertuah....


dah siap bungkus n tunggu nak pos ja....
harap selamat sampai ke tangan tuan umah hidayah ya....
selamat menjayakan majlis itu,smoga aktiviti itu dapat mengeratkan lagi hubungan kengkawan kita dan dapat diteruskan lagi aktiviti seperti ini...dan yang pasti suatu hari nanti aku pun nak jugak joint....ni asyik jadi penonton n pendengar ja.huhu....

Monday, October 15, 2012

jalan2 bukit tinggi

hari minggu 7okt 2012 yang lepas kami pi panjat bukit tinggi nuuu,...almaklumla nak pi jauh takmampu,...haha..tupun macam betoika kita ni nak bukit tinggi ni? 


 kami bertolak pagi ahad tu,kira pakat semua mangkit awai,aku apa lagi merangkap makcik kantin yang awai2 pagi dah menggoreng bihun ,sosej untuk kami berkelah tang mana rasa lapare....kira siap la 1 beg jugak benda untuk kunyah2...tengok badan la kan..haha...

 perjalanan tak lama,cuma biasala kalo terlajak jalan @ sesat2 sikit tu kan,yang penting minyak mau boh bagi penuh,,..mata kena alert dengan papan tanda,..kira masa kami sampai kat atas tu cuaca amat elokla,alhamdullilah,...angin sepoi2 gitu...apapun jangan lupa bayar rm12 utk seorang dewasa ye...anakku 4tahun tk kena charge....jimat2...keta kena park kat bangunan yang macam castle tu,...pastu jalan la kita kena pintu gerbang saperti diatas yang mola2 tu ...pastu leh la mulakan sesi bergambar yeaa...yeala apalagi nak buatkan...namapun destinasi bajet...haha...

 suasana best,yela bukan selalu pun kat tempat kita ada bangunan cemni kan,..tapi tempat ni takla luas mana pun...kira bulihla gagah jalan untuk orang yang saja2 nak makan angin...bulan madu@ duit banyakk leh la tidoq sinikan...
 yang paling hepi adalah budak ni,...sangat seronok,almaklumla tang pintu masuk tu saja dah ada itik2 dok renang2 kat bawah jembatan tu,excited nak pi tengok...

  aku ,..dan lagi posing kat tingkap toilet,..sementara nak tunggu staff cuci toilet...

 ni aleesya dengan ayah,dia siap request takmo amik dekat2 dengan patung kuda yang ada disambung dengan keta kuda ni,almaklumla aleesya cukup takot dengan patong2 manusia,binatang...tula problemnya kalo aku pi tempat2 macam muzium,pameran yang ada patong2..mampoih dia takmo jalan....keras tang tu...haha

 ni tang umah jepun,aku tak naik sampai atas,depa 2 beranak ja naik sampai atas.aku dok tunggu kat tepi kolam ikan ja,taklarat nak mendaki lagi setelah mendaki semata-mata untuk ke japanese garden.uwaaaa lenguh kaki wooo.tapi kalo pi zaman bacinto sure tak rasa penat punya hhaaaahaahahhaa....

 ni rasanya depan pintu umah yang ada sewakan pakaian kimono tu...rm20 kot ...sewanya..


tengah bagi ikan kap makan...


 tuu dok tunjuk makanan ikan yang dibeli,3hengget tu sepek kechik tu,...padahal kat umah ada,lupa bawakk...

 satu2 nya benda yang kami beli ,eskem 3 ketui...haha....

 tu lori @bus yang bawak kita ke taman jepun,tapi kalo nak bawak keta pun bulih sampai atas nu.terpulang la kan..kami nek lori ni,...ala bukan selalu pun dapat nek lori cemni kan ..hehe


ondaway balik kami singgah pulak di tempat kegemaran aleesya,taman arnab... rm3 seorang... aleesya cukup seronok sampai sini...

 
makan la cik nab....lupalagi nak bawak stok karot yang banyak kat umah..

 part yang paling lama,aleesya asyik dengan aktiviti bagi makan rusa .dia sorang nak kongker bakul yang ada rumpot tu...

rusa pun pulun makan,..sian tengok,lapaq kot...atau memang di biarkan lapaq untuk bagi pengunjung bagi makan...

wajah seorang peminat haiwan yang seronok dan berpuas ati dengan lawatannya kalini...
sekian saja lawatan ala2 bajet ...jumpa lagi di lain masa...

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers