kawan2:

Wednesday, December 26, 2012

larat lagi ke?



                                                              LARAT lagike?...

aku tak nafikan utk mengandung kali ni agak mencabar kerana ada ujian yangperlu aku tempuhi,tapi alhamdullilah jugak sebab ujian aku tak seteruk ibu ibu yang lain,biasala tu lain anak lain ragam dan cabarannya...dan utk kali ni aku rasa saiz perut aku pun agak kecik,dan sebab tu dah sarat cemni baru jiran2 perasan yang aku nak tambah rakyat....lagipun saiz amerika macam aku ni jugak menyebabkan orangtak perasan yang aku mengandung,...
     cuma aku kadang2 takleh tahan bab soalan orang yang berkata"larat lagi ke keja dengan dah sarat tu,? (hai helo,kalo saya ni orang kaye,tkpa la saya dokrilek kat umah haaa,...)sapa la takmo berehat golek2 dengan anak,siapkan persiapan sekolah anak,tengokkan buku skolah anak,hantar anak pi skolah,tusyen,ngaji,pendek kata berkepit dengan anak la24jam....sapa takmao,sapa tak mao tolong ANGKAT TANGAN!!..sapa la mao malam2 kul 10,11mlm orang lain siap-siap nak tido yang aku ni siap2 hantar anak pi umah pengasuh,pastu keja la sampai pagi buta esok...orang bangun pagi,aku baru nak tidoq.orang ujung minggu bawak anak berjalan,lepak kat umah..
             sebab tu aku selalu cakap kat kengkawan aku yangmana tak bekerja,dan selalu  merungut boringla apala,aku cakap JGN merungut,beruntung sebab dapat tengok anak2,menjaga,mendidik anak depan mata,tak macam kami2 ibu2 yang perlu bekerja,..huhu....memang kadang2 aku agak sentap menyengat kalo ada orang cakap yang pedih2....

           sebab tu hampa semua kena bersyukur taooo menjadi ibu sepenuhmasa,..dan bukan kami ibu2 yang perlu bekerja tak bersyukur dengan situasi kami,tapi kadang2 kata2 anda itu menikam jantung dan hati kami ni huhu.....

kenapa aku emo sangat ni,..adalaaa,..salah satu sebab faktor usia kot...haha..

takpa,aku pujuk la hati aku ni,... janji anak aku aleesya seronok,walaupun kadang2 hati ni memberontak macam2...


        takpa la janji anak bahagia,mak mak macam aku ni kena sabaq banyak2....



                      best budak dua orang ni main pasir....

apapun aku akan coba yang terbaik walaupun aku kadang2 sendiri tak kompiden dengan apa yang aku lalui...

4 comments:

ZurHeritage said...

Angah , teringin nk tgok gambar ibu rock yg tgh pregnantii... upload lee yee.. ngidam nak tgok angah tempek gambar tu..hehhehehehe

et said...

uish angah..bersaBaqla....aku pun kalau boleh mau duduk dirumah goyang kaki ja..tapiiiiii...
mesti tak best kalau hang cuti panjang nanti...

Angah said...

zur: hang nak tgk gambaq aku kaa,..haha nanti2 kena buat superimpose dulu haha..
et...bersabarla,ni hari aku,nanti tiba hari hang pulak isya allah....hehe

Madam Sooyaree said...

Takpe, cabaran tu nanti berbayar kan... insya allah kejap je lagi :)

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers