kawan2:

Wednesday, November 21, 2012

rezeki dah di depan mata.tapi...

 berakhir sudah,...tapi tula kan bila rezeki dah didepan mata ,taksangka pulak lain pulak jadinya....

seperti sebelum ni,aku memang mengidam cempedak,jenuh jugakla mencaricempedak sampai ke gemas sewaktu pulang ke umah mertua...tapi tk berjumpa...
last last hero gemas bertemu di tesco nilai,disebabkan tringin punya pasai,...sebiji yang saiz kecik cmni harga rm7.21 sen,tkpa dah teringin nak makan nak wat cemana kan...


kelihatan cempedak sedang berposing dengan rakan seangkatan nya iatu pisang.....

punyala semangat,mlm aku pun belah la,nak tunggu esok siang nak goreng macam lambat sangatkan....potong punya potong,belah punya belah,...naaahh haha 3 ulas serta 1 ulas kecik...total 4 ulas...tu pun jenuh aku belek yela manatau kot ada terselit seulas 2 lagi kat celah2 tu hehe...

takpa la,nak wat cemana,dah rezeki kita banyak tu je kan....aku pun gorengla,..siap hiris2 cempedak tu nak bagi banyak....
siapla cempedak secoet bertemankan cik pisang ,walaupun hanya secoet tapi alhamdullilah hajat termakbul...
dan sekarang walaupun cempedak pulak dah bersepah tepi jalan dijual,termasuk durian dan rambutan merah kuning yang memang peberet aku.....aku pulak tak diberi keizinan nak makan,kesihatan semenjak dua menjak ni tak mengijinkan....ujian betul....aku dah dapat penyakit asma....ASMA @ LELAH@SEMPUT...


                          apa nak wat redho jela....ujian utk aku,...

5 comments:

YanaHime said...

Jadilaaa secoet pun, janji langsai dh hutang ngidam tuu...xdpt nt kang susah plak

Anonymous said...

kalu la paklong din tau yang anak kesayangan dia nak makan ciumpedak ni mesti paklong din p ambik di umah bengelow dia di simpore...

hehehehehhehe

Angah said...

haha.....kalo ada pun tkleh makan huhu tgk saja

wahida said...

ko pun ada semput nok?

samalah kita...huhu...

nita said...

Ala siannya awak Angah..tapi jadilah yer asal dah dapat apa yang diidamkan.
kena elaklah makan rambutan tu ye, takut teruk semputnya nanti. Durian pula bahaya tuk orang hamil.

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers