kawan2:

Friday, November 2, 2012

kisah makan & murah rejeki

kisah kalini tentang makan,..kisah esok hari yang akan digantung periuk kerana tak payah nak masak,kenduri di depan umah,..anak kapten depan umah nak kawen,...malam sebelumnya ada tahlil,tapi memandangkan aku dan hero gomeh merupakan warga kerja syif,kami tak berkesempatan untuk menghadiri tahlil,jadi adalah manis sedikit sekiranya aku membuat puding untuk diberi kepada tuan umah...kenapa puding, roti ? sebab hat tu ja yang ku reti n kompiden pun....haha

   simple je kad kawen nya.....

 kalo dah wat puding utk worang,adalah harus jugak untuk tuan puteri aleesya ...lenguh jugak nak mencedok satu senduk,satu senduk ulang2 sampai adunan abih.tengok tang pusaran puding tu dah la,tak berapa kemaih....nampak lepas ni kena beli  senduk besaq skit...baru cepat....biasala aku kan jenis semua nak cepat siap!...

 ni pulak kisah murah rejeki,kira haritu adalah hari murah rejeki aku anak branak,sebab apa..sebab pertama cik et@kekodokbulatrajin sungguh membantu aku membesaqkan badan haha...ni baginya 1 set ayam keepchi dengan makaroni bakaq yang dia buat...timakasih mah.....pastu ada akak kat tempat keja aku yang rajin singgah mai sembang ngan aku selalu bagi pulak tart dengan kek lipat tu untuk aleesya...

 tu gabungan ayam,makaroni,kacang panggang yang ada kat umah,sangat mabeles makan petang2...

 wajah kanak-kanak yang sangat berselera makan roti cicah kentang putaq tu...
terima kasih auntie limah!...


pastu 1 lagi ,dia seronok sangat bila umi (pengasuh dia) belikan yaya boboboi tu,....hmmm anak o anak...bertuah la anak oii...opps sila abaikan pemandangan dibelakang tu,sebab aku asyik bz tak sempat nak jahit tudung meja tu huhu,al maklumla bz memanjang....
                  hmmm apa la benda yang ku nak hadiah kan besok untuk sang pengantin di raja sehari yaaa....?
rilek-rilek,satgi mai le tu idea....ok la selamat bercuti kepada yang bercuti  termasuk diri aku ujung minggu ni,...nikmatnya cuti 2 hari 1/2  untuk kami warga syiff yang hanya merasainya setelah hampir menunggu 4,5 minggu tiap tiap bulan....huhu...


No comments:

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers