kawan2:

Saturday, October 27, 2012

raya aji ku ,..

raya haji yang lalu,biasa2 aja,tiada yang istimewa kerana hanya off satu hari je,memandang coti yang sebegitu maka harusla pulang berayo ke kampong hero gemas di gemas n.sembilan,..maka lepas je balik keja pagi khamis tu aku pun buat la puding,puding roti la ,apalagi hat tu je pun yang ku reti kan..kan....haha
mujur tringt  rendam siap2 agar2 tu jadi esok pagi balik keja cepatskit proses nak masakagar-agar tu kan...

 ni rupa paras puding roti tu, tapi disebabkan ku malas nak pening2 pikiaq kaler ,ku hantam je kaler yang sedia muncul kat adunan puding n dengan pewarna biru...oha ya kalo nak try silakan,ya amat mudah dan senang ja bahan dia pun,sat ja dah beku.....

 ni pulak gambar aktiviti mlm raya tu(gambar ni puntak bpa clear sebab aleesya yang tangkapkan),ada la grup takbir raya yang berkunjung ke umah ibu mertuaku,.jadi antara menjadi hidangannya adalah puding ku itew,selain daripada itu juadah lomang,ketupat,nasi impit dan muruku juga biskot ada le skit...raya haji ni tkle meriah sangat cuma beza pada takbir dan  hidangan je la,...kitaworang tido semalam je,ptg jumaat dah balik,yela sabtu dah keja pagikan,....

so balik je dari keja petang kelmarin,terus kelaparan teringat ghondang omak yang ada lagi baki semalam,teros den panehkan n makan dengan rotiiiiii....dan habiskan baki puding yang ada....





so macamana pulak raya aji korang korang tu,...mesti bestkan,...mewah dengan daging....best ar...tapi kalo jadi warga kerja syif  macam aku ni,hmm macamni je la,...sederhana dan seadanya je la....
       apapun syukurla kita di Malaysia ,berbanding sahabat2 kita di syria dan myammar yang sedang bergolak tu kan....semalam tengok majalah3 tentang pembebasan moro pun sedih jugak,yela dalam kesusahan pun mereka tetap laksanakan ibadahkorban,punyala susah, siap kulit kambing pun buat masak, syukurla kita ni disini yang mewah dan bebas sempurna untuk laksanakan ibadah....
ok la jumpa lagi....

oh ya kalo nak tengok resepi puding rotinye sila klik sini yeee 
.timakasih pada izahdaut atas resepi itu....

5 comments:

Jna marcello said...

wahh~ cantik puding roti tu mcm sayang je nak makan.. hehehe

anywy ^^selamat hari raya^^

nita said...

ha.ah lupa nak ucap tadi.. selamat hari raya aidil adha..
raya tahun ni pun lebih kurang cam awak jugak..
best lah tengok puding tu nanti saya nak try buat jugaklah..roti dan rendang tu buat saya terliurlah, nak beli roti jap.. sayapun ada rendang tapaw dari rumah mak mertua hehehe..:P

YanaHime said...

hehe! rajin gak hang naa...aku tak menyambut laa thn ni...jg mak aku sakit

Angah said...

nita : haha terliur ke,ala ghondang yang dipanehkan je...try la buatpuding tu,senang bangat.cepat jugak bekunya...cepat dimasak sedap dimakan...hehe
yana: tkpala,sambut sederhana saja pun tkpa....nkwat cmanakan..

Sharinginfoz said...

kalau cuti lama2 baru seronok kan

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers