kawan2:

Monday, April 30, 2012

p.kemboja,p.kelanang,p.morib

program 3P...CEhceh...pasar kemboja,pantai kelanang,pantaimorib .

niat jugak dalam hati,akhirnya apa yang dihajati jadi nyata.sudah lama nak kesini,tapi tak punya waktu dan ketika yang sesuai,asyik,bz2...yela da masa off balik gomeh,sp..pastu jarang la hari off lepak di umah...
dan ahad lepas masa off kami 3 branak pi la pasar kemboja/kampuchea di kanchong darat nuuu...padahal takla jauh sangat dlm sejam kami sampai..mula-mula nak mencari jenuh jugak,tapi berkat kesabaran dan ke cool lan hero gomeh,kami berjaya sampai dan menjumpai tanda jalan arah ke pasar kemboja walaupun papan tanda tu cinonet...silap tkdan amik gambaq..

ni benda yang pertama sekali aku nampak bila sampai situ...


ada sosej yang gantung2 dan sate daging..hmmm
kami ronda2 dulu...sat sat naaa









kelihatan ayah dan anak telah jalan ke depan meninggalkan si ibu yang asyik jalan brenti,jalan brenti tgk tudung2 n baju2...
dan akhirnya sate daging telah menjadi pilihan kami,..
1 5kupang ja...morahlaaa...
pastu sosej tu aku tak jadi beli sebab aku tak reti makan dan adaaallla sebab napa aku tak cerita hehe...

dan harini dalam sejarah jugak,aleesya yang tak pernahmakan daging seumur idup,makan sate daging ni,magic tu...utk pengetahuan aleesya tidak makan daging,atau ayam...kecuali ayam kfc dan nuget...itu ja..dia kata"sedap la ibu.." haha baru hang tau anak,...daging tu sedap..hihi...sate ni dimakan dengan kerabu betik bukan dengan kuah kacang hokayy....layann ja la...sedap gak...


ni bahagian dalam kuih TOLONG tu..yela kot namanya sebab nama tu yang dia sebut bila ku tanya....

macam apom lenggang pun ada bila tengok,mcm popia pun ada, macam ketayap pun adooo...
jadi aku pun beli la ingat ka kuih popia,rupanya kuih Tolongggg ,Hmm bagi 2 ketui yaa makchik..
kelihatan makcik sedang tekun membalut bahan-bahan utk kuih tolongg tu....
selain pada tu ada dijual daging salai,ikan kering.kat sinikit aleh dengar ada yang cakap kemboja,jawa (yela kot mcm la aku paham ..haha)aku ja yang ckp kedah...


utk pengetahuan puan2..disini barang jualan lebih kepada pakaian baju2,sluar jean,telekung dan tudung....taktao la pulak kot masa minggu aku pi ni jualan makanan agak kurang...dan aku jua hanya membeli 4tudung,2 tudung utk aleesya,...tu je...taktaonak beli apa...kalo naktau lebih lanjut pasai pasar kemboja ni klik sini ye puan puan....

lepas pada tu,kami terus lajak ke pantai kelanang yang kami sendiri tak pernah jejak. hanya berpandukan google maps...katanya tak jauh...jalan punya jalan,lalu punya lalu ladang kelapa sawit,kebun sirih,perkampungan orang asli kg kelanang maka kami pun sampai di pantai kelanang.dan kami juga ada terlihat remaja orang asli lepak2 disitu.
asal usul nama kelanang berasal dari perkataan LANANG yang bermaksud rotan oleh masyarakat orang asli dan ditambah KE lanang.utk bagisedap dan telah dipersetujui oleh masyarakat disitu dan diistihar kg.kelanang...oh ya utk pengetahuan tuan tuan pdan puan-puan kg kelanang terletak di dalam daerah kuala langat ye...45km dari KLIA...boleh rujuk sini kg kelanang


posing oleh aleesya adalah wajib ye...!


sempat lagi main pasiaq...


ni kat pantai kelanang ...
menjadi lokasi semua termasuk pengantin....tapi yang ni model2 baju ngantin kot,sebab ramai sangat n aku tak nampak pun ngantin lakinyeee...
lepas tu kami lajak lagi ke pantai morib.....pantai morib pun dah cantikk,sayang nya agak jauh dari rumah aku,kalo tak petang2 leh bawak alesya mai kelah2 dok rilek2 kat sini...beh beh....


dua beranak yang kengkonon tengah rilek amik angin,padahal panas terik masa ni..


aleesya asyik dengan ellon dia,takpayah tiup sebab angin kuat masa tu,celup2 n angkat bagiangin tiupkan ellon...banyak famili bawak anak2 main belon,layang2..oww best nya...dengan anginsepoi2 giteww....


semangat sungguh....tapi sayang tak dapat mandi...len kali la chekk na...dan waktu odw balik baru perasan yang kami lalu depan umah haji sidek keluarga badminton tu...takdanmaik gambar..maklumla kamera pun bukan kamera idung...dslr (pinjam kata2 hang cik kekodok)hehe


kami pun pulang dengan menyinggah pula di pasaraya the store banting dan econsave banting,phehhh macam program satu hari lawatan ke daerah hulu langat/banting plak....
jumpa lagi,...
esok hari pekerja ,selamat sambut hari PEKERJA pada semua pekerja termasuk pekerja yang bekerja esok terutama cik kekodokbulat selamat bekerja dengan penuh dedikasi...
esok kemana kita..hmmm blom tauuu.....tengok pada mood pengarah ....hehe.
kalo tak pi mana kita pakat gotong royong la no kemas2 umah n tanam2 pokok..
tu wajib 2...sebab aku nak lawan cikbugs kak aku tu hahahahha...

Sunday, April 29, 2012

utk orang sakit...

hari sabtu yang lepas,kami ke NCI utk melawat orang sakit...pi tengok kawan setempat keja yang masuk wad keluaq wad akibat sakit pinggang slip disc.utk lawatan itu,si ibu menyediakan puding stoberi menggunakan stok stoberi yang diberi oleh momy shaerah dari cameron highland tempoh hari yang telah dijerukkan dgn ayaq golaa....

satu utk encik zaki ,satu utk encik azarya....
2 pesakit

bila dikerat macamnila rupa nyaaa..

iklan sat buah cherry barbados ku yang sulong...sayangnya buah ni tk sempat ranum,sedaq2 dah jatuh ke bumi ,kira baru nak oren la...lalu dirasa..mm tkla masam sangat munkin sebab kurang ranum.tapi ok la...dlm nya ada biji2 kecik....

gaya seorang anak yang sangat bercakap pandai...



ni hasil tulisan aleesya yang dicatitkan dalam buku sewaktu lawatan ke wad tu....
kira gaya mcm wartawan la ..haha

ni uncle zaki yang selalu usik aleesya, sampaikan aleesya takpandang lansung muka uncle zaki


ni sorang pesakit lagi dari bilik depan namanya uncle azarya...

masing-masing macam pakar melihat gambar x-ray

ni antara gambar yang wartawan kecik aleesya snapkan...

gambaq kaki dia pun jadi!

slipper uncle..haha

pemandangan luar,international school nilai.

sempat lagi anak beranak ni posing...




macam -macam....
jumpa lagi...



Saturday, April 28, 2012

iklan.jurugambar kawin perempuan

kali ni segmen tolong iklan....
yela asyik segmen enteperem dgn pokok yang tak seberapa n masak2 yang tak seberapa kalini tukaq selera la skit satgiorang cemuih,,,kan kan..
kali ini tak lain tak bukan kisah seorang jurugambar wanita yang menyediakan khidmat fofografi perkawenan,aniversary dan yang saja suka2 pun bulih jugakkk no hal punya..
yela kadang-kadang ada pengantin muslimah yang segan dengan fotographer lelaki utk posing2 so bulihla menggunakan khidmat jurugambar wanita sapaerti puan mira ni AKA along aku..haha...
tapi hanya meliputi kawasan utara seperti sungai petani dan kawasan sewaktu dengannya....

jurugambar wanita
along @mira
019-4798074
atau bulih pi ja kat shoutbox dia tu kat sini


antara hasil tangan puan mira....





pasti kenapa korang tertanya mana gambaq aku,...hehe..gamabr aku >? ada tapi nanti2 aar..(ken a pilih2 dulu sebab byk sangat cehceh....sat sat...rilek2...
tapi zaman aku ni kamera idungg (pinjam kata2 limah)kamera DSLR belum diperluaskan lagi,so gambq aku biasa2 ja la...nantila yeea...
hmm rasanya anibesarry ke 5 ni nak mintak along jadi jurugambq kot ..
hmm ada nak bulihh ?hehe

Thursday, April 26, 2012

cincin / kek aduhaiibu...

suatu pagi isnin jam 8.45pagi 23hb april, kelihatan seorang ibu yang gigih sangat menyediakan sabuah kek cekelat AKA badeitu yu...(tu kata2 aleesya maksud kek birth day to u)
dengan semangat kejituan yang tinggi ,dengan penuhkompiden jari montok si ibu sebelah kiri telah di ...
auwww,Ya Allah oh jariku,oww nampaknya jariku telah dihiris penutup tin,gara2 ibuyang sgt excited nak buat bagi cepat supaya anaknya tidak kaco..maka projek pembuatan kek telah terbantut maka api dapur dengan menggunakan periok kukuih baru juga telah dipadamkan kerana bergegas ke klinik....nenoongnennoong.....
kerana luka di jari yg amat dalam ,dan telahmenyebabkan isi/lemak jari yang montok hampir tersembul keluar,nampak putih2 gteww...darah jgn ckp la,...ntah bpa sudulaa...(maaf tk sempat sukat)

ni setelah di cuci dan ditaruk ubat kunin oleh petugas klinik yang agak seriauu jugaknak cuci...erkkk



maka pakaila si ibu cincin utk hentikan darah tu...

inilah badeitoyou yang dimaksudkan,menjadi punca kejadian pagi senin yang hening tu huhuhu..namun aktiviti tetap diteruskan dengan sebelah tangan..

namun pelanggan tetap sudah sedia menanti dan menikmati badeitoyuu dengan penuh selera
dan semangat menikmati kek yang tk berapa nak jadi tuu ....hehe..
maka terbantotla segala aktiviti si ibu dengan kegiatan2 yang wajib huhu....

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers