kawan2:

Saturday, July 7, 2012

kisah masa p sana...

ni kisah yang dah basi,tapi kira aku nak cerita jugak hehe....
ni kisah kami pi tempat bird besarr tu ,....(kata aleesya)....
kami nek flight kul 1030 16jun 2012 dari klia pi langkawi,...
dalam sejam kami pun sampai.....kapai penuh,..syabas mas..hehe!!
sampai di sana,tera dok tunggu keta viva kami,...keta sewa la....kami pun pusing2 la terminal jamu mata...
pastu keta sampai kami pun plan pi makan kat satu tempat yang bulih dikatakan pemes oleh orang2 yang aku surf dlm tenet,maka aku pun pi laa....
cari punya cari,dengan arah jalan yang kami main hentam sebab katanya tepi pagaq apot ja kami pun jumpa lori kecik ni tepi jalan tu,...ramai cina masa kami sampai...
kata orang kalo sampai cina mai makan ,kompemla kesedapang nya diakui...



aku ,hero gomeh order cendoi special,alesya cendoi biasa ja pasai dia tak makan pun jagung,kacang pulot tu.......hala excited nak makan kat langkawi la katakan...

tu rupa cendoi kami...

makan,kami order bihun sup,pasembor....
1st aku tengok ja makanan ni,.opps jangan menilai sebelum rasa k...

aleesya dengan laksa kosong + teloq n kicap..
so secara purata dari 6bintang aku leh bagi 3bintang ja..kalo aku tau bek ku pi makan kat jom ikan bakaq...huhu..takpala,...munkin selera masing2...munkin tk kena dengan selera kami kot...
lepas makan kami pun meneruskan perjalanan kami ke hotel opps motel ja hokay...haha!

ni dia motel kami,motel sinaran,,,,depan kondo istana,..atas kepada pasaraya hello dan membelakangkan city bayview dan berdekatan dengan tempat sopping di pekan kuah...
kredit picture motel to yexiaohai

tudia bilik kami ,tapi tak termasuk paper metro tu la,..sangat selesa,katil king hanya rm60 ja semalam haha...toilet nya pun sgt bersih...utk bilik ni aku bagi tahap kebersihan dia 5* syabas sinaran motel...cuma aku rasa tang bahagian receptionist tu kena lebih meSERE ye....

ada ekon yang sejukkk lagi,....

kelihatan si anak sedang meloncat happy bila dah sampai di tempat bird besaq,.....
bersambung....

7 comments:

kurus said...

wahh bestnya ke langkawi
abc tuu nampak menarik
hurmm bilelahh akk nak merasa ke sana lagi ;))

Sharinginfoz said...

memang seronok pi langkawi ni, suka makan kat kuah, wang thai....

nita said...

wah bestnya..saya pun baru jer surf internet konon nak bawa family bercutilahkan kt Langkawi.. bagus2 dah ada info disini..
thanks ^_^

Anonymous said...

ok la tu...kena pi ni cari pinggan mangkuk raya..hahaha
mengarutttt ja..

et

Angah said...

LAngkawi m emang best p,tp duit byk berhabis kat charge masuk tempat2 ...kalo pi waktu bukan cuti skolah ,cuti umum harga sewa takla mahal.wang thai tk sempat p,oinggan mangkuk tak minat beli huhu....

Adry@Daun said...

As salam,
Tmpt mkn yg tepi pagar airpport bkn yg dlm gmbr ni tp lokasi kat selekoh. Dr foto pertama, kena gi ke depan lagi, kedai dia tepi laut. Mmg ramai org mkn kat situ.

Angah said...

masa saya pi tak kena masa kot,tp saya tgk gerai hat ni la yang palingramai masa tu,huhu,bukan rejeki kami...

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers