kawan2:

Sunday, July 8, 2012

bird besaq...

sambungan;-
petangnya kami ke tempat bird besaq dataran lang(kata aleesya),..yela alang2 dah kat kuah mana lagi nak pi kan,..kalo mai langkawi tak amik gamabq kat bird besaq ni macam tak sah pulak kan.kalo nak pi tempat2 berbayaq pun dah pendek sangat masanya sebab banyak yang tutup jam 6 ptg...
sampai di situ dekat jety feri langkawi tu,dia wat perangai pulak,...merajuk sebabnya takmo posing lansung ,hisy kan ke nak tangkap gambaq ni wat kenangan kita,..aduhai anak...merajuk punya merajuk ibu dah tak leh tahan geram,kesabaran huhu...nasib beik ayah kool..hmm


gheyauooo...sedih kena marah dengan ibu haha...


kelihatan si ayah jugak sedang menahan sabare....sabaq,sabaq..nak mai ni seronok-seronok ..hehe...


merajuk lagi anak ni,...tu tengok tu...


dan lagi,,,...masam ja muka...


nasib beik ayah lak kool,..pujuk punya pujuk,lambung punya lambung akhirnya anak pun senyum sengih...


nasib beik merajuk tak lama..kalo dak ibu nek hangin plak la...

ala ala terbang burung terbang...

kat titi nak ke dataran helang tu...

ni taman lagenda,masa dulu aku mai tempat ni kena bayaq,.kali ni mai kami tak masuk pun,luas tempat ni,mau nya pengsan kat bilik kalo tawaf taman ni huhu.dulu .siap kena naik beskal lagi sebab taman lagenda ni luas,kat sini ada la kisah2 sejarah langkawi ni siap dengan replika belanga pecah,lalu tumpahnya kuah tu jadi la nama tempat kuah,dan macam2 lagi la mitos langkawi tapi sayang sekali masa aku mai ni aku tengok tempat ni mcam dah terbiar,.kalo nak berjalan kaki macam takot n kengerian sebabnya tempat tu dah sunyi...kesian tempat ni,sebab aku rasa tempat ni menarik .sayangnya dah macam tak dipedulikan lagi....kalo sebelum pi jalan2 langkawi patotnya sini dulu kita kena pi barula paham asal usul tiap2 nama tempat dilangkawi..tapi tula kan..sayang sunggoh tempat ni,...patotnya tempat ni harus dipelihara,dan di wujudkan lagi mcam-macam aktiviti untuk hidupkan tempat ni contohnya buat la keretapi/tram macam kat zoo tu ke,barula orang pun tak letih,...kalo beskal tu orang yang muda2 ,bujang ok la,kalo dah family susahla sikit...kedudukan tempat ni dah ok,dalam pekan kuah ...sangat merugikan la kalo terus terbiar..kalo sapa2 nak tengok antara replika yang ada disini klik kat bawah ni ye kengkawan...






terima kasih pada tuan punya blog ...

sambung lagi....hehe





9 comments:

Adry@Daun said...

As salam,
Taman Lagenda ni masih dijaga tp ada juga yg agak terbiar tnpa penjagaan yg baik. Skrg ia dlm proses pemulihan sbb ramai pelacong asing berminat dgn konsep tmn ni.

Mimosalina said...

sonoknyer berjalan...
kalau tak merajuk sporting gak dua2 beranak yer..=)

ZurHeritage said...

AMBOI puan rumah g jejalan kt langkawi no.. hihihihihi... kalo x leh aku pesan pinggan mangkuk kt hang....awat xhabaq kt chek

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Angah.K.atie ni tingin gak nk bergambar kat bird besar tu..lom dpt g lagik.
harap2 one day..dpt la menjejakkan kakai ke sana :D

Angah said...

arydaun: tu la,memang patot terus dicantikkan kan balik taman ni,...
mimosalina:2branak ni memang spoting,tp tula sat2 si kcik suka majok....
zu: nak pesan pinggan haha pinggan pelestik bulih la
ktie:1hari kaktie mesti smpai punya insyaallah...pastu jgn lupa amik gmbaq kat bird besaq tu hihi

Sharinginfoz said...

hari tu tak nasib baik sebab masa nak bergambar hujan le pula

YanaHime said...

waaaa!! rindu nak balik langkawi sbb pernah jadi warganegara sana dl...

wahida said...

alahai...comel je anak hang merajuk...muncung sedepa...hehe...

Angah said...

hahahaha dia ni kaki merajokk kuat

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers