kawan2:

Saturday, June 30, 2012

hari BERSIH...

PRENGGGprengggggg prenggggg,,dengan bunyi meisn rumpot itulah telah membuatkan seluruh penduduk umah no.13 telah cargas,(kalo dak asyik tergolek ja haha) bunyi tu adalah wajib bagi tiap2 bulan.lihatla,kawasan umah yang dah bersih,legaaa aiii tengok keliling dan bersih dan bebas dari lalang n kemucut ...phehhhh bila dah clear macam ni baru semangat nak menanam lagi,..

lega aiii,...pokok pun lama dah tak peduli....


tengok tu aleesya dengan aqif punya seronok lari sana sini dengan nome (kucing sesat) kat umah kami tu,...

kelihatan berlonggok beg2 daun kering hasil pemeraman selama hampir 2 bulan hehe....

dalam pada tu sempat jugakla buat puding zebra utk jiran sebelah kak yah yang akan buat kenduri kesyukuran sempena dapat cucu sulong esok,tapi esok kami tak dapat hadiri,kami kena pi kenduri sedara di bidor nuuuu...
okla nak siap2 makan tengahari n pi keja pulakkkkk....
lepas ni nak tanam pokok nangka pulak rasanya,,benih mai dari sungai petani,.....

4 comments:

et said...

wow...beresih sudah..bila la umah aku nak sekemas hang...kemas2 besepah..duk berdua mcm seploh horang..uwaaaaaaa
hurm banyak lagi daun pisang tu..boleh aku mintak..muahaha

et

Mimosalina said...

wah..sonoknya laman luas terbentang...
Umah Ina yg kecik comel tu pun tak terjaga rasenye. kalo umah besar cam umah akak n et tu. alamat laki n anak ilang dalam umah...huhuhu...

Angah said...

haha ilang dlm umah tkpe ,masih terkawal la haha...ala umah sewa je pun..kalo umah sendiri lain la...huhu

E-na Zarina said...

wow bestnya laman umah luas....thanks singgak LK

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers