kawan2:

Saturday, June 2, 2012

balik kampong part3- balik dah...

sambungan:- kiranya sambutan bagi tahun ini utk mejelis harilahir utk peserta bulan mei adalah yang paling meriah laa.dan seperti biasa @ selalu mama aku akan sedih berpisah dengan aleesya,jgn kata mama,...makngah,ateh ,abah (dan juga aku) pun sedih...
sebab pada aku dalam banyak2 perkara,
perkara yang paling bahagia adalah disamping ibubapa,...tambahan pulak jika ibubapa kita tidak sesihat waktu dulu,...
dan bagi jiwa aku,terus terang jiwa,hidup aku bukan/tidak sesuai utk klia....biarla orang lain anggap KLIA itu hebat,mengkagumkan,happening.tapi bagi aku ,..aku tak sesuai utk teruskan usia aku yang tua nanti di Klia....serius ku cakap.....
tapi kita hanya merancang ALLAH YANG MAHA KUASA juga yang menentukan....
(maaf terEmoshenol pulak)
itulah aku,biar pun suatu ketika aku dahulunya brutal,minah rempit,dan penah suatu ketika dulu aku dianggap anak lelaki yang telah dewasa oleh jiran2 kampung aku,dan disangka lelaki oleh anak2 kawan mama aku,umah sewa aku didatangi orang surau utk mengcheckkan samada umah kami ni ada lelaki dok skali tak...
smua gara2 aku yang adakala penampilan bak mat rempit dengan moto jaguhku...(dah tersadai pun depan umah),...ahhh itu semua zaman muda kan..sapa tk pernah muda,....(nantila bila2 aku crita..melalut plak...)
itulah aku,nampak ja rock bebeh,..tapi tkdak apa benda pun ...hanya orang biasa,orang kampung,orang susah...
tapi impian aku yang satu tu la tetap terpendam dalam hati aku,...
hanya ALLAH saja yang tahu gelodak dalam jiwa ni,...
dan aku takkan putus2 berdoa dan menanam impian itu walaupun impian itu belum tentu akan termakbul,biarpun 10-15-20 tahun lagi aku tetap berHARAP......





ni masa kami nak balik ,abah yang hantar kami pi apot,...mama tak sihat....(maybe ma takot tak dapat tahan kesedihan nak pisah dengan cucu kesayangan dia...)


maafkan kami ma,kami kena balik,...insyaALLAH kita akan jumpa lagi...
jaga diri baik2...jangan sedih-sedih...




jumpa lagi nanti...
kami akan mai lagi...
itu pasti!!

1 comment:

Sash said...

Same here. I pon sgt sebak klu lepas balik dr jumpe ibubapa. Macam2 benda akan datang dalam kepala lepas tu. Be strong, Insyaallah doakan yg baik2 utk parents kita :) Btw, luggage aleesya sgt cute!

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers