kawan2:

Thursday, May 3, 2012

donut n puff


seperti mana sedia maklum,cuaca adalah tidak menentu maka aku telah membuat keputusan utk membuat puff dan donut .yang mana bagi aku cukup mudah dan sesuai dengan konsep aku biar mudah dan cepat....hehe....

tudia,aku suka dan mcam takcayo teksturnya sebijik macam kulif puff,terima kasih pada pemberi resepi....

hmm sangat2 sangat happy ,menjadikk rupanya teknik guna kulit roti pratha ni...

alhamdullilah,hanya dengan sepek roti pratha tu ,dapat la 20 biji puff tu,aku buat inti sayuq campuran + daging kisar black pepper ...leh cicah ngan sos cili,dan sgt sgt nyum nyummmmm...hehe

tu diaaaaaaaaaa kuih ibu.....maka kami jadikan lah ia juadah makan malam,hero gomeh makan tanpa berkata apa2 sampai 7-8 ketui gak la....hehe...semangat makan,orang tua2 kata jangan teguq kalo tengah selera makan hehe....hp tu dok tunggu nak snap nak mms kat cik bugs hehehe ,kan ke nak lawan ....(tapi dia tengah bz kat tempat keja baru dia tu laaa....)

itu kisah masak koii pada 2hb april....
dan yang ni....kisah petang hari 1hb bulan,,,,

donut yang telah lama plan nak buat menjadi nyata...walaupun agak HUDOH@TAK CUN tapi yang penting rasanya cun!...ceceh puji sendiri nampak.hehe....agak hodoh kerana nak cepat dan takdak acuan..
betuila kata orang jangan menilai dari luaran,...belom try blom tau....jadila donut yang dimakan sedap panaih2...yang kecil2 tu tepung yang terkeluar dari acuan utk buat lobang donut dengan guna mulut botol air saiz kecik..hehe jangan baziaqq@bazir noooo! dah acuan tak dak cmtu laa kan...


biasala ,dia pun nak enteperem jugak,asyik koii2 ibu jaa....




hmmm gambar diatas menunjukkan pelanggan tetap yang sentiasa bagi sokongan dan semangat utk ibu teruskan memasak walaupun kadang2 tak menjadi gara2 ibu yang sukahati derhaka pada resepi hihi!
apapun terima kasih kerana sudi membaca dan jumpa lagi kawan2....tata.....
(nampaknya pencarian pasu utk pokok kedondong masih tertangguh sebab 2,3 hari ni asyik ujannn)

utk kawan2 yang nak tau resepi puff roti paratha tu klik sini ye,,,tq pada penyumbang resepi

dan donut

terima kasih kerana sudi berkongsi resepi anda!

4 comments:

ZurHeritage said...

wallaa weeiii sedaaappp...
aku pun nak try buat.....

Angah said...

ya mari2 leh buat punya.hang lagi tere dari aku..wei mana hilang lama tk nampak er maksudku meyepi....

ZurHeritage said...

weii aku ada jaa.. dok tgok perkembngn hang dari jauh..hahahhaha....

Angah said...

o ya ka ingat dh lupa kat aku haha

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers