kawan2:

Wednesday, May 16, 2012

aku paling kecewa....

entry kalini kisah aku yang kecewa,..
KECEWA....
kecewa yang teramat sangat atas sikap2 manusia ...
buat salah,tak buat salah,...pastu bila buat kita plak yang dipersalah...tensen....pastu leh lak cakap ini tidak adil,tidak adil ala2 lagu yuna tu...geram aku...
pastu keciwa sebab apa yang aku hasratkan utk blablablaaaaa.....tak terhajat,..tapi aku taksalahkan keadaan walaupun hakikatnya mungkinkerana keadaan,masa,situasi,kesihatan yang taksesuai maka...blablablaaa(hampa tkpaham takpa la,biar aku ja yg paham...tkpa bukan rezeki kami...)
pastu keciwa sebab pokok2 aku la ni ada pengACAU yang rajin dok mai,walaupun dah bpa kali aku cantas,naik pucuk baru dia mai lagi..
hmm kena tanya dr.pokok mcmni,EN.IS...
SILA BANTuuu sayaaa....

oh ya mari kita lihat apa yang berlaku tempoh hari,...
kami segerombolan telah pergi beli tanah,(ceh ceh ayat ,,..nak pi beli tanah,..opp opp jgn salah sangka beli tanah kampit ja hahahahah,takmampu beli tanah lot aiii) kami telah membeli tanah di nurseri odw nak ke sg.pelek tu,...maka si ibu beitu smangat woja telah memindahkan pokok2nya yangtak seberapa itew ke pasu yang lebih besaq...


tu aleesya dengan semangat tani berposing disamping pasu2 yang baru beli,(ala pasu reject ja,kami tkmampu beli pasu mahai,ala kalo pasu mahai pun pokok tumboh serupa tu gakk,kan kan kan..) berdiri dari kiri: pokok amra@kedondong.pokok kari,pokok daun limau purot..)ni kira pokok kesayungan aku laa.maunya tak sayang ,masa aku jaga dulu pokok kari n limau purot tu haluih ja kenit2...oh sila abaikan tayar2 kepunyaan hero gomeh ye..

tu semangat tu,...kasot phua chu kang tu pun pakai terkalih,tapi yang penting kaler pink gitew....

ni keadaan jantung pisang pokoku yang besaq.....dah la pokok pun condong...tapi aku taktau pisang apa,yang aku tau pisang hat bulih buat goreng hahahahaha...


ni pisang yang condong jugak,..kalo hat tadi pisang condong ke kiri,ni condong ke kanan...adoii byknya perkataan condong hehehehhe...benih pisang ni mai dari sungai petani tuuuu..mkngah ku bagi...
ni pulak pokok mengkudu yang omak mertuo den bagi bonihnyooo utk ditanam kek umah den...sekojap joo dah kuaaar buah eee.....padahal pokok takla bosar sangat...

haha,ni la penyerang pokok2 ku yang ku geram.....harap2 dr.pokok encik iskandar dapat bantu aku huhu.....
esok dah nak balik kampung ,....harap2 bila aku balik mai harap pnyerang ni tak makan pokok aku smua sampai tinggai batang ja....risau gakkan,manatau,...aku takmola berharap sangat,satgi kecewa pulak dikemudiann harikan,tapi harap2 pokok2ku yang tak seberapa ni akan sihat walafiat sepanjang kepulangan aku ka desaaa tercintak!...moga hujan2 akan membantu memberikan air buat mereka disamping aku akan meletakkan plastik ayaq utk bagi depa makan ayaq tu....hehe

* esok masa dalam kapai kalo bulih aku nak taukkkk buang semua kekeciwaannn ku ini kat awan,supaya ia menjadi baik dan turun semula ke bumi untuk memberi harapan pada mereka2 yang telah keciwa...wawawaaaaaa..sungguh sadis dan tragis....



7 comments:

Anonymous said...

hamboi...apa yang keciwa sangat ini?ini tidak adil..tidak adil...tidak adil bagiku...hahaha

semoga semuanya berjalan lancar dan selamat bercuti...shunutnyerrrrrrrr

semangat tengok pokok hang...
ET

Anonymous said...

lupa nak kome...hahaha kasut aleesya..hebat2..mak die punya kasut lagi hebat ni?

YanaHime said...

hakhakhak! kasot phua chu kang tu yg tak tahan...kasot tu anak yg berkenan ka, mak yg jatoh chenta??

Cik Ina Do Do Cheng said...

kenapa ko rajin sangat cik ina berdoa semoga semangat rajin ko tu berpindah kat cik ina sikit. boleh. amboi anak ko kental semangat tani
: )

baguznet said...

Owh... masalah serangan serangga warna putih tu ye... kalau sembur guna pemusnah perosak campuran air sabun dgn minyak masak tak berkesan ke?

Dulu pokok kari saya diserang sejenis serangga/ulat warna hitam. En Is nasihat buang semua ranting dan bakar ranting dibuang itu. Alhamdulillah... skrg dah OK, subur semula

ejaMaria said...

pisang tu... pisang nipah... ada sesetengah tpt panggil pisang abu... sama je...
pasal makhluk perosak tu... selagi boleh kutip buang... kutip la... kalau tak bole... cantas dahan yg rosak dan bakar terus... lepas tu rajin-rajin la buat racun organik (campuran sabun & minyak refer blog En.Is) utk disembur... ;p

mat jon said...

owh makhluk tu amik buang je, ataupun buang dengan daun-daun tu sekali..wah bertambah lagi bloglist komuniti berkebun saya ;)

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers