kawan2:

Wednesday, March 21, 2012

kisah kenduri ipoh..


ni kisah makan kenduri di ipoh,kenduri ni melibatkan 2 pasang pengantin,yang mana pengantin baju ungu ni namanya ashraf,iaitu anak pakteh ku yang sulung,kira sepupu ku laa..dan adiknya nadia yang pasangan baju kaler kelabu tu...2bradik ni sama comei sama padan...
ingat lagi dulu,bila cuti skolah kami (aku ngan alongku) selalu gak la kami pi cuti2 kat umah depa,..maklumla masa tu depa pun kecik2 lagi,kami pun muda belia lagi hehe....makteh n pakteh ku selalu bawak kami jenjalan,sampai ke lumut n naik feri ke pangkor nuu,tuptup aku plak praktikal di sana n jumpa la hero gomeh aku kat sana,....opps kisah tu nanti la episod len crita
,,,haha.!
dah lama aku tak mai taman pengkalan pasir putih ipoh ni,...dekat 22tahun adalaa...tudia aiii.patot sesattt haha




memandangkan pada hari-hari sebelum aku bz ya amat ,dan dalam tarikh yang sama tu kawan aku pun kawen jugak,jadi aku hanya sempat membuat hadiah hasil kerjatanganku untuk kedua pasang mempelai ini...set frame dan fridge magnet....

ni pulak hadiah untuk adiknya,pasangan nadia dan mi....er aku tak tau la pulak suami dia nama pa...hehe...suhaimi,er azmi kot...hakimi kot..

ni gambar yang sempat aku snap sewaktu aku rilek2 dok di ruang tamu umah depa,...haaa masa ku selalu pi lepak umah depa waktu dulu dengan along aku tu,depa smeua besaq2 ni la,,....bayangkan berapa punya lama masa telah berlalu dengan begitu pantesss ....yang bertudung kuning tu adalah makteh ku dan berbaju melayu kelabu tu adalah adik ayah ku iaitu paktehku...kira ni gambar family belah maktehku la....yang paling tengah tu opah n atok...atok dah lama meninggal,..tapi opah masih kuat dan cantikk...opah n makteh ni pandai masakk woo..yang aku ingat depa pandai buat donut..lembut sekali..kira apa yang depa masak memang sedapla...

sama cantik sama padankan..

ni pasangan sherashi bershame....
masa ni ngantin laki tengah nak nyanyi lagu ke pintu kasih-fotograf..buley tahan suara....

ni hantaran yang jarang2 sekali aku tengok,kreatip betuiii..kacang2 manis leh bentuk cemni..hebat2..

ngantin pompuan yang sempat posing jap dengan produk ku..hehe

tuuu dia,,gaya......phehhh .penuh perasaan




posing skit...
ni anakku dengan anak makchaq aku,yang kebetulan pakai baju sama..haha

posing macam cover cerita misteri...(sebenarnya aleesya tak moodd)

tu aleesya dok dengan beradik-beradikkk...gaya sepit tu yang mahai...

ni barisan anggota keluarga belahku,tudung purple makngahku,pastu maksu ku,makngah upm ku,makchikku,dan anak2 maksu ku yang dah besar remaja....
ni adikkku dengan pasangan duet dia hahahahahha...sporting gila pakcik ni,nyanyi,nyanyi,nyanyi.....aku pun sbenaqnya nak nyanyi gak,,tapi takot satgi orang tak tengok ngantin orang tengok aku haha...penyanyi wanita bersuara rock kapak!
ni klip rambut yang aku buat khas untuk anakku......yela nakbagi 1 set dengan baju hehe....kalo berminat leh pi kat sini yeea kawan-kawan...craftkami .
sesekali bertemu sanak sedara rasa meriah giler,imbas kembali zaman dulu kat kampong ,bila semua pakat balik semua kelah kat bendang belakang umah waooo beh nyaaa...tapi smeua dah tingggal kenangan yang memang amat mustahil untuk terjadi lagi.....masa nak kenduri ni la kita nak jumpa adik beradik,yang mana kecik2 dah besar..dan barula aku tau aku makintua dah huhu.....oww macam tak caya kan..tapi tu la hakikatnya....hmm

1 comment:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Angah..meriahnya g makan lauk kenduri yer.Tahniah kpd ke 4 mempelai,semoga bahgia hingga ke akhir hayat.Aminnnnnnn

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers