kawan2:

Saturday, March 31, 2012

alhamdullilah bertemu jua..



alhamdullilah,akhirnya aku sudah ketemu jua dengan impianku,impian yang dah jadi kenyataan,.
impian kecil untuk orang biasa seperti aku,..tak perlu impian untuk rumahbanglo,melancong ke obersea,beli gelang rantai mas,tapi bagi aku yang hanya orang biasa,impian sebegini sudah cukup untuk menggembirakan aku...mungkin sebab itu amat payah untuk melihat aku dengan aksesori emas....sebab aku memang tak suka pakai aksesori emas,sampaikan cincin kawin pun tak pakai( ceh padahal jari dah gomok ,mana nak muat hehe).

perkenalan aku dengan impian aku ni,hanya melalui alam maya....aku baru mengenali,tapi sekali pandang dah terpaut di hati,lantas aku segera mencari2,dan akhirnya Tuhan makbulkan permintaan ku ,temukan aku dengan cik shida yang menyediakan khidmat menjual berbagai jenis orkid yang sangat cantik..cik shida ni la yang bagitau lokasi nak beli pokok ceri ni dimana,tgk kat sini:





agak-agaknya pokok ceri aku nanti berjaya tak berbuah macamni.....huhu


tengok tu si kecik yang pantang jumpa kamera... dengan impian yang termakbul sudah...

tu dia kelihatan dah bunga-bunga ceri yang akan muncul taklama lagi.....best2

ni la kisah jatuh hati tu,pokok CERI BARBADOS yang telah berjaya aku beli di nursery pokok milik encik shamsuddin di dengkil, mujurla nak mencarinya tak susah,..sebelah medan selera dengkil dan sebelah kedai kayu cina kalo tak silap nama kedai kayu tu yew chuan...dekat dengan dengkil centre point.. aku beli 3 pokok ceri ,tapi bukan tamak....1 utk aku,1 utk ibu mertuaku,1 lagi utk mama ku dikampung.... dan lagi tu pokokkedondong.tapi panggil pokok amra ..haa ciklimah@kekodok bulat insyaAllah nanti berbuah pokok amra aku ni kita leh nyicah kerapla noo...hehe mudah mudahan...

sempat posing sattt...

ni gambar yang di snap oleh leesya...
ni pulak pokok yang telah disangka tak idup ,rupanya idup..siap dah keluar bunga..tapi aku tak ingat nama pokok ubat ni,sebab benih ni ku dapat masa pi kenduri di kuala kangsar tu le....http://aduhaianak.blogspot.com/2012/02/jalan2-kkangsar.html..

akan ku jaga dengan sebaik mungkin pokok2 ni...hehe semangat berkebun menjelma musim2 hujan ni.....mudah-mudahan semangat ini berterusann.......

ni antara kisah pokok ceri barbados ni...




3 comments:

wahida said...

insyaAllah...akan menjadi tanaman ko tu nanti...

rajinnya ko nok...kat umah aku, aku cuma tanam pokok daun limau kasturi je...nasib lah dia nak berbuah jugak...sbb aku ni tgn panas...haha...

Anonymous said...

pergh,...ceri barbados tu...lepas ni cakap sepanyol la depa...hahaha..
sedapnya la kan dapat makan buah amra cecah garam...yummy...

aku doakan pokok ceri hang berbuah lebat..sebab nanti aku pun dapat merasakannya...hehehe
et

Anonymous said...

sama2la kita doakan...
aku pun tkle rajin sgt waheeda,...
mai penyakit mls tk dak la na pedulinyaa...
limah,...ok ok kalo buah lebat2 mcm pokok pok cik aku tu kita leh nyicah nooo hehe

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers