kawan2:

Monday, December 31, 2012

tahun baru 2013

tahun baru 2013 yang dinanti2 sudah pun tiba,..
tahun ni aku tak mahu berazam,...cuma..
aku mengharapkan tahun ni membawa perubahan untuk kami....
semoga kedatangan membawa rahmat dan perubahan yang positif ,semoga terus diberi kesejahteraan hidup,sihat,bahagia,murah rezeki,dilapangkan kehidupan dan diberi hidayah,petunjuk buat kami,serta ibubapa kami dan kawan-kawan kami,..
semoga MALAYSIA yang kami sayangi akan terus bahagia ,aman,...dan dilindungi ALLAH.

terima kasih ALLAH atas nikmat yang dikurniakan pada kami...

Wednesday, December 26, 2012

larat lagi ke?



                                                              LARAT lagike?...

aku tak nafikan utk mengandung kali ni agak mencabar kerana ada ujian yangperlu aku tempuhi,tapi alhamdullilah jugak sebab ujian aku tak seteruk ibu ibu yang lain,biasala tu lain anak lain ragam dan cabarannya...dan utk kali ni aku rasa saiz perut aku pun agak kecik,dan sebab tu dah sarat cemni baru jiran2 perasan yang aku nak tambah rakyat....lagipun saiz amerika macam aku ni jugak menyebabkan orangtak perasan yang aku mengandung,...
     cuma aku kadang2 takleh tahan bab soalan orang yang berkata"larat lagi ke keja dengan dah sarat tu,? (hai helo,kalo saya ni orang kaye,tkpa la saya dokrilek kat umah haaa,...)sapa la takmo berehat golek2 dengan anak,siapkan persiapan sekolah anak,tengokkan buku skolah anak,hantar anak pi skolah,tusyen,ngaji,pendek kata berkepit dengan anak la24jam....sapa takmao,sapa tak mao tolong ANGKAT TANGAN!!..sapa la mao malam2 kul 10,11mlm orang lain siap-siap nak tido yang aku ni siap2 hantar anak pi umah pengasuh,pastu keja la sampai pagi buta esok...orang bangun pagi,aku baru nak tidoq.orang ujung minggu bawak anak berjalan,lepak kat umah..
             sebab tu aku selalu cakap kat kengkawan aku yangmana tak bekerja,dan selalu  merungut boringla apala,aku cakap JGN merungut,beruntung sebab dapat tengok anak2,menjaga,mendidik anak depan mata,tak macam kami2 ibu2 yang perlu bekerja,..huhu....memang kadang2 aku agak sentap menyengat kalo ada orang cakap yang pedih2....

           sebab tu hampa semua kena bersyukur taooo menjadi ibu sepenuhmasa,..dan bukan kami ibu2 yang perlu bekerja tak bersyukur dengan situasi kami,tapi kadang2 kata2 anda itu menikam jantung dan hati kami ni huhu.....

kenapa aku emo sangat ni,..adalaaa,..salah satu sebab faktor usia kot...haha..

takpa,aku pujuk la hati aku ni,... janji anak aku aleesya seronok,walaupun kadang2 hati ni memberontak macam2...


        takpa la janji anak bahagia,mak mak macam aku ni kena sabaq banyak2....



                      best budak dua orang ni main pasir....

apapun aku akan coba yang terbaik walaupun aku kadang2 sendiri tak kompiden dengan apa yang aku lalui...

Sunday, December 16, 2012

lukisan anak....

buat masa sekarang ni anak saya aleesya masih di kampung,bercuti-cuti..seronokla dia ....tapi mulai tahun depan yang berapa hari lagi dia dah mula masuk sekolah,sekolah tadika ja,tapi sekolah jugakkan,jadi saperti kata tokmama dia "bagila kami pinjam dia sat,tahun depanm dia dah skolah ,..payah dah nakbalik kampong..."huhu jangan katadia,ibu ni pun kalo bulih nak balik jugak dok di kampong nuuu huhu...apakan daya.....belum tiba saat yang ku nanti2kan iteww.....
sebelum aleesya balik aritu,dia sempat lukis 2 keping gambar yang dia lukis senyap2 dan terus bagi" nah ibu,ni leesya lukis gambar ibu dengan ayah..."haha nak tergelak pun ada,tapi tula lukisan anak,ikhlas dari hati ",dah hat tu ja kemampuan dia tahap umur 4tahun lukis ibu dan ayah dia....
agak-agak ceer teka hat mana ibu hat mana ayah....?


yang belah kiri tu gambar,walaupun aku sekali tengok macam ayam 2kali tengok macam ibu buat sanggul dalam pantang dengan berkemban haha! ayah pulak yang kanan,kira menjadi jugakla dengan rambut pacak ,muka panjang haha,tapi mulut ayah kecik sikit dari mulut ibu ...haha....takpa la ,tu imaginasi dia,..satgi kalo dia lukis elok sangat macam wajah ibu n ayah yang real mau terpengsan pulak aku kan...!
    aduhaianak,ohhh anak....teringat pulak kat dia....hmmmm apa la dia dok buat lani kat kampung,....

Thursday, December 13, 2012

peneman saya...

terima kasih atas doa dan ucapan kengkawan buat saya,...cumanya pergerakkan kini dah agak terbatas,tapi dalam pada bila sihat skit mulala terpikiaq nak buat projek jahitan itu ini,...tapi kelajuan taklehla laju macam dulu,...yela semenjak dah masuk 6bulan ni aku mendapat penyakit semput,..
kalo orang len sentiasa kilek dengan enpon canggih,aku,..hehe pasti takleh jauh dengan gajet aku jugak haha....ni dia.....tarraaaaaaaaaaaaaaaa.....



yang bulat mcm belon udara panas tu  fungsi dia untuk bantu orang2 yang macam aku yang tak berapa nak pandai/cerdik nak guna inhaler ni untuk permulaan...walaupun agak lucu tapi benda ni memang banyak bantu aku masa mula2 nak guna inhaler ni,kira benda ni bertindak macam penyambung @jambatan menghubungkan inhaler tu ke kerongkong aku untuk terus sedut gas tu ke paru-paru.yela seumuq idup tak penah kena semput weii.....
       masa mula kena semput ni jenuh jugakla aku tak leh lena malam,tidoq mula2 ok,pastu satg jam antara 2.30-3.00pagi aku kompem akan terjaga..pastu sampai le ke subuh ku tak dapat lena...huhu
    apapun kalo takdak benda inhaler ni memang kompem aku taklena n perlu pi klinik untuk sedut nebulizer gas tu huhu..keadaan akanbertamabah kronik kalo cuaca ujan,makan tak pantang...sangat sedih ,nak makan sebarangan takbulih....tak apa la nak awat cemana,dah lama ALLAH bagi peluang makan sedap2 kalini nikmat tu ALLAH tarik baru sikit....jadi la ni kalo makan kena berpikiran banyak kali supaya tak menyesal kemudian hari...tapi kekadang tu ada jugak langgar pantang hehe...lpas tu nahh berkokok la sampai ke pagi...
apapun kita sebagaii manusia takleh putuih asa kan...kena ikhtiar..kata doktor aku tak mustahil kena semput ni sebab ibu,adik pun ada penyakit ni,jadi ia adalah warisan.hehe...tapi samada penyakit ni akan terus kekal sampai lepas bersalin atau hanya bersifat sementara WaAllahualam hanya Allah mengetahui,..
              dan aku juga mengharapkan penyakit ini akan berlalu begitu saje umpama satu persinggahan dan mintak dijauhkan pada anak kecilku .....apa2 biarla aku saja yang menanggungnye...dan dengan adanya inhaler ini idup saye semakin bertambah baik dan saye pun bertambah paham cara penggunaannya...yang kaler koko tu 2 kali sehari lepas guna kena kumur2 kalo tak jadi ulser pulak kat dalam mulot,yang biru tu maksimum 12kali sehari...opps dah tiba waktu untuk menyedut ye ....jumpa lagi...

Sunday, December 9, 2012

menyepi.....

menyepi,...yang memang diakui semenjak 2 menjak ni,keaktifan untuk mengupdate blog adalah sangat malas sekali,...ini adalah kerana keadaan body yang semakin membesar....dalam pada tu nak jugak aku uplod kisah scan 3d untuk kenalkan orang baru yang insyaALLAH akan tiba tak lama lagi....
alkisah ke vision college di kelana jaya,membuat scan 3d....kunjungan kali ke2 ,yang pertama dulu sewaktu mengandungkan aleesya tapi masa tu vision college ni bangunan lama dekat mcD tepi pejabat pos besar kelanajaya tu....
ni wajah orang baru tu,..hehe ni pun jenuh nak dapat snap wajahnye,sebab baby tutup muka,sebab  malu kot...siap rehat dulu pi rehat 10minit minum2 sket n scan lagi baru dapat tengok muka ,siap buka mata lagi..aduhai anak omak...




    ni pulak gift yang dapat selain dari cd dan sample susu enfamama tu,jadile......dulu dapat cd je...


alhamdullilah la,pusing punnya pusing mengring punya mengiring dapat jugak tengok wajah dan jantinanye....masa aleesya dulu lansung takdapat tengok asyik kepit je,....apapun smoga aku dan anak ini diberi kuatan untuk kami harungi detik-detik genting tu nanti,mudah2an ALLAH permudahkan......
so sapa2 yang teringin nak buat scan 3d ni,aku rasa ini la yang harga paling berpatutan,yela kalo pi klinik biasa utk scan itam putih tu ja dah dekat rm60-70,so yang ni berbaloi-baloi......hanya rm90 sekali cd yang ada video n gambarnye......apa-apa leh tengok sini http://www.vision.edu.my/  atau pun cari je dalam google banyak info pasal vision college ni,.....
ok jumpa lagi.......

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers