kawan2:

Friday, August 10, 2012

gembira dan sedih...

harini,..ada banyak perasaan yang aku alami,banyak benda bila lagi pikiaq lagi kusut,tapi cemana pun aku kena hadapi jugakkan,... kisah manusia yang lupa daratan dan tak sedaq diri,dan manusia itu jugak yang telah spoilkan mood aku harini ,bila tak jumpa,tak teringat rasa macam lega walaupun hakikatnya grrrr,,,,...tapi bila dah terserempak mcm hampesss..!
opps apa aku cakap ni,bulan posa ni,sudah2...biaq la Allah yang membalasnya...
tinggalkan bab yang tak menguntungkan tu,..
esok aku nak balik kampung,pastinya saat yang aku tunggu2 bagi perantau macam aku, yala walaupun utara tu tak jauh tapi bila di usia tahap macam aku ni,bagi aku makinjauh dengan mak bapak itu adalah suatu perasaan yang tak dpt di kata,sukar nak luahkan,tambah pulak kalo tengok drama2 atau kisah2 pengajaran lagila emo...tapi apa nak buat itu adalah dugaan,aku pecaya bukan aku ja yang alami,pasti kat luaq sana ada yang alami,..jadi beruntungla mereka yang berdekatan dengan ibu ayah....walaupun aku akui aku bukan la anak manja...tapi kenangan katkampung terlalu banyak huhu.
atas sebab nak balik esok ,aku hanya sempat tidoq 3jam siang tadi,dan sampai saat ini,dan munkin sampai esok tengahari baru la dapat lelap sat dah la dengan selsema pening smua cukup..
sebelum balik dah order siap pulut udang yang lazat untuk berbuka esok,yela bukansenag orang macam aku ni nak rasa kuih yang sedap2 di klia ni,..ni la peluang,taklupa jugak order sengkuang calit yang tiba2 aku tringat nak makan....hmm lazat..
dalam pada tu sempat jugakla aku siapkan 2 kad raya yang wajib di poskan pada ibu mertuaku dan mamaku...kalini raya buat kad sendirik,,....

ni gambaq raya tahun 2010,masa ni aleesya pun kecik lagi dalam 2 tahun...opps maaf ya ibunya terlebih sengih waktu ni,...hehe

ni pulak hadiah khas utk aleesya dari pengasuhnya umi,abi ada kad ,kek lapis,batang buruk ,aneka kurma,..ow terima kasih nanti saya akan sampaikan pada aleesya ya umi....

mesti aleesya suka,...

ni la kad ucapan yang ku buat sendrik,...jadikla,..

pantun utk family di kampung ,..

ni pulak pantun utk omak mertuo den dan pemeli..,...

ni pulak plastik air utk aku letak pada pokok2 bunga ku yang idup sogan mati pun sogan tu,...
kesian la nanti sapa nak siramkan..jadi dengan adanya beg2 plastik air ni mudah-mudahan sihat walafiat walao tkdak orang yang siram...

nahletak ja kat situ,...
k jumpa lagi insyaAllah...

4 comments:

YanaHime said...

weh, janganlaa sedih2...nak raya ni, kena happy2

Angah said...

memangkena happy kan apa saja yangberlaku,huhu....

MakNgah said...

sengkuang calit mmg best.... ada org juai lg ka...
owh igtkan makngah sorg ja buat stail letak air dlm plastik ltk kt perdu pkok mcmtu...

Angah said...

ada mkngah kat selangor ni,sekepin rm2 haaaa,...plastik tukena letak kalo dak kerinnla pokokkami tu,...sian dia

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers