kawan2:

Sunday, September 18, 2011

walaupun terlambat...

walaupun kepulangan kami terlambat dari yang sepatutnya,kami tetap gembira...
gembira menyambut syawal dengan cara kami.
cara kami yang sederhana,itu cara kami,..
berkunjung ke rumah saudara,itu semesti ..
biarpun hanya di hari biasa ,bukan lagi 1syawal..
namun tetap meriah kerana syawal itu sebulan..
semakin hari kita semakin dewasa,
semakin hari kemeriahan syawal itu hanya milik si kecill..
zaman ibu dan ayah telah berlalu...
namun ibu dan ayah tetap gembira kerana anaknya gembira
pulang beraya disamping tok mama,tok abah tok teh n umi long sekeluarga!

mood bergaya!

brgaya dengan gaya tembamkan muka!

model milooo ...

saya sangat happy!
banner ni adalah sumbangan umi long saya pada tok mama saya,kalo nak tau dulu2,sebelum ada banner cemni,tiap2 tahun tokmama akan suruh umin long,ibu saya utk buat banner tiap kali perayaan,,,termasukla tahunbaru cina!...tapi sayang nya masa tu blom ada kamera hp,kamera digital...dan ibu saya pun terlupa nak snap banner tu utk kenangan,...

ini ikan kaloi tok mama saya,ada orang hadiah kan waktu kolam di tepi pondok besar masih ada,kolam itu didirikan sempena hari perkahwinan ibu saya,tapi,tapi kolamitu dah dikambuskan kerana kehadiran kami,cucu2 kesayangan ...kerana khuatir kami akan tertarik dengan kolam itu..maka kolam itu kini menjadi pentas utk pasu2 bunga tok mama saya!
ikan kaloi ini punya rahsia,salah satu ekor ikan kaloi ini berenang senget sewaktu mula2 menyesuaikan diri di kolam kami,kerana tatkala hayatnya dulu dia dipelihara di dlm akuarium yang semakin sempit akibat tumbesaran ikan kaloi itu,maka ikan itu diberikan pada tok mama saya utk dipelihara,agak lama juga ikanitu mampu berenang secara normal,dan ikan kaloi ini pandai menjaga kecantikkan nya,ikan ini hanya MAKAN BUNGA RAYA!..bunga raya..ya itu saja santapannya...!betooll kami tk tipuu...!

ini pula ikan gaPI peliharaan umi long saya.tapi bukan dipelihara di dlm bekas itu,cuma ayah saya letakkan ikan2 yang diambil di umah umilong itu kedalam bekas yang dikategorikan sesuai iaitu bekas KFC kerana penutupnya berlubang2,supaya ikan2 gapi ini selamat smpai di sepang di umah ibu saya...hehe...masa ni saya tengah fikir2 adakah ikan gapi ini selamat smpai ke umah saya.....hmmm

ini antara pokok2 tanaman tokmama saya ,tapi ibu saya ada ambik benihnya,dah 2kali,dan sampai sekarang ibu saya belum jumpa benih tu letak tang mana!.ibu,ibu...
ni pandangan hadapan umah tokmama saya....
sangat patriotik...
nanti bila2 senang saya akantunjukkan apa yg ada disini..
ibu saya cakap,dulu ada juga orang yang lalulalang ingat rumah tok mama saya ini muzium dalam kampung,...sampaikan ada yang datang buat kajiselidik ...hehe...

ni deretan sangkar burung peliharaan tok abah saya...sangat2 byk!...
okla nanti jumpa lagi yeee....tata!

No comments:

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers