kawan2:

Thursday, September 8, 2011

edisi terima kasih+ nk balikkampongg!

yang pasti saya nak balik kamponggg

sangat2 teruja....

terima kasih auntie halle..

sungguh terujaa...

tu dik mah.....

tudiaa........

ni kek batik buatan cheepp azhar@hero gemas
yang direquest by puan wanii..

lagi-lagi pisang gorennggggggg

hari-hari pisang goringg
baki pisang 2 tandan yangtinggal....

kebun sekangkang kera....tu rimbunan serai yang tak habis2 ..sampai dhnakpupus.....

ni la pokok pisang abuu tuu..
*terima kasih dik mah,.
terima kasih kerana sanggup bwk pisang kebun ku jalan2 pusing key yel naik eRL tuu,
ku hargai kesanggupan kao susah payah membawanya dikk...huhu
bukan senang nak bawak tu,berat tu walaupun sesikat dan setengah sikat pisang jaaa...
alkisah pisang ni,yg pisang comel tu memang dh ada masa ku pindah,pisang yang gebu nama pisang abuu tu(yela kot) benih yang dibawa dari kampung ku ke sepang ,jauh tu,..bayangkan berapa byk negeri dah langkah....

dan semenjak dua menjak ni,pisang kat kebun tu kerap berbuah,lepas setandan keluar lagi setandan..jadi kali ni serentak 2 tandan sekali keluaq...
jadi ku bahagi2 kan la kepada jiran tetangga,tupai(sebab umahku ada tupai selalu mai buat lawatan) dan besan..opppsss...!
dan menu tiap petang lepas keja adalah pisang goringgggla,.
satu menu yang menjadi kegemaran anakku...

terima kasih jugak buat dik mah sekali lagi sebab bagi nonut/donut yang comei2 ..
sungguh semangat aleesya makan hang taooooo!
walaupun hanya donut biasa,bukan big apple ke apa ke,..tapi kami tetap hargai...
terima kasih pada penaja nonut iaiatu dikmah /potri katering hehe!
dan balik ni baru nak rasa KPop tuu hahahahah
semoga maju jaya dlm sebagai ejen kPOP DAN KnR..haha
jgn marahhhh...

4 comments:

et said...

hamboi...duk ngan aleesya, tak selera makan pun jadi selera tgk dia makan...bestnyer balik kampung..huhuhu..aku gak kematu kat sini...berhati2 semasa beraya..minum ayaq banyak2..satgi penyakitku menjangkitimu pulak..muahaha..potri katering yerrr...potri terbuang adolooo..hehehe...

ZurHeritage said...

tu diaaa... betul2 teruja aleesya menikmati goreng pisang... hujan2 pagi sedap gak makan goreng pisang panas... + kopi panas.. peehh.. kalah keterujaan aleesya tu

wahida said...

bukan main lagi aksi dia...
siap berbogel mkn pisang goreng...hehe...

comel betul!!

Anonymous said...

comel...comel ke..heheheeee

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers