kawan2:

Tuesday, September 7, 2010

1 syawal ...






1 syawal akan tiba jua tak lama lagi,dan aku pada esok pagi akan terus pulang ke kampung nun jauh di sungai petani.tahunni raya amat bermakna walaupun hanya sekejap ja bercuti,.walaupun 6hari bercuti,jarak perjalanan antara kampung ku dan kampung suami membuatkan coti tidak terasa lama...
untuk syawal tahun ni aleesya dapat baju raya lagi hadiah dari umi,abi n abg hasraff yang rindukan aleesya,.gaun pink ni akan ku pakaikan pada aleesya,harap2 muatla... selain pada tu umi siap bagi 1 hamper berisi biskot,kek marble, maruku hadiah buat kami. aku ucapkan terima kasih pada umi sekeluarga kerana menyayangi aleesya. dan khas buat mama,abah,makteh,mngah yang sepenuh hati menjaga aleesya,hanya ALLAH saja yang mampu membalas jasa kalian.
dan pada sahabat2 blogger, rakan2 sekolah,pusatlatihan perda,giatmara,kolej, aku rindukan saat kita dulu! dan buat kawan2 seperjuangan di tempat kejaku semoga terus tabah dan cekal dalam memnempuh liku2 hidup kita yang bergelar seorang pekerja,biarpun tak sehebat mereka yang cemerlang namun tanpa kehadiran kita mana munkin operasi akan berjalan lancar. selamat hari raya semua,mohon maaf andai kata ada terguris dihati,terkasa bahasa, lebih kurang mintak halal.
jumpa lagi

Saturday, September 4, 2010

kisah sambot raya...




tahun ni aku dpat merayakan satu syawal 2010 di kampung halamanku sendiri..sudah hampir 3 tahun aku menanti saat ini,bagi pekerja syif macam aku ni terpaksala ikut giliran supaya adil dan saksama hehe...utk persiapan tahun ni hanya sederhana dan ikut bajet..utk mama di kampung aku dah siapkan bekas tempat letak kuih raya ,begitu jua ibu mertoaku di gomeh....cumanya kueh kena isi sendiri hehe.dan untuk aku di umah cukupla sekadar bekas yang kecik sikit..(adaka orang nak mai umahku ni ) ;-)
dan bagi aku semangat raya ni agak berkurangan kerana umur pun dah makin tua..cuma hari raya tahun ni anak aku aleesya takkan keseorangan,ayah ,ibu akan ada disisi aleesya pagi raya ni tao!! cuma acik @ momy ja tkdak kerana beraya di segambot hehehe ..utk acik tak apa kami akan menguplod kan segera gambar2 aksi2 kami berhari raya yeeee...jgn marahhh.
buat kawan2 ku,SALAM AIDILFITRI DAN MOHON MAAF DARI HUJUNG KUKU KAKI SAMPAI UJUNG RAMBUT YA!..........

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers