kawan2:

Tuesday, April 19, 2011

impian suatu ketika dulu....



petang-petang yang tenang ni,ketika aku sedang mencari kenderaan apa yang sesuai utk mengangkut almari yang ingin ku bawa pulang ke rumahku sebagai koleksi tambahan "buang sayang simpan semak", abis semua iklan aku belek,ditenung2 gara2 nakcari van atau lori untuk membawa pulang bakal almari ku ini...

teringat pulak suatu ketika dulu,impian....semua orang ada impian,tapi munkin impian tiap orang tu tak sama,n pelik macam aku hehe....aku tak impikan gelang besar,keta besar, tp cukupla sang kancil yang hari2 sekarang ku bawak g keja yang bunyi mcm keta sport 200km/jam padahal bunyi je lebih hahahaha...

suatu ketika dulu aku pernah mengimpikan untuk memiliki lori kecik atau pick up seperti ini,bagi aku ini sudah cukup sempoi dan membahagiakan hidup aku untuk membuat kerja-kerja yang aku inginkan....yela dulu kan aku hidup dengan cari makan apa yang ada,dan terlintas je..maklum la tanam anggur lama sangat,so aku kekadang terima tempahan untuk buat pelamin,meja kahwin.yela kalao nak tau umah aku kat kampung bnyak koleksi pengantin yang boleh disewa,sebab mama aku buat khidmat sewa2 orang kahwen ni...so bagi aku ini lah yang sesuai untuk aku.....dan sekarang baru aku terpikir oooohhwww andai kata lori ini ada,alangkah berjasanya dia pada aku...hihi...tapi aku tkde pun lori ni,ni hanya impian je...tapi mana tau 5tahun,10 tahun ,3,4 tahun lagi impian ni akan terkabul kan..hehe...kalao 10 tahunlagi aku dah 42 tahun,biar betuiii nak jugak impian ni,..hmmm tapi ok gakkk...ade ku kisahhhh..! pedulilaa apa orang cakappp..bukan depa yang bagi makan punn..hahhaahaa takdapat bayang kalao lori kecik ni aku bawak hari2 pi keja,kompem umah aku penuh dengan barang2 yang aku kutip...oww lupa lak,masa zaman giatmara dulu akulah presiden syarikat angkut-mengangkut..tringat zaman tu.... besttt sgt,,....

2 comments:

mamawana said...

Mwana pun banyak sgt mimpi tapi semua tak menjadi...

Nak jadi cikgu tak dpt now jadi cikgu kat anak2 and cikgu tuisyen...cikgu jugak kan...hu3

N

kekodokbulat said...

owh wani....semoga impian itu menjadi kenyataan..lory pickup wat color pink..sure chanteks

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers