kawan2:

Friday, February 24, 2012

jalan2 k.kangsar


ni kisah jalan2 ke kenduri kawanbaik aku sheila,sheila ni kawan aku masa zaman berek polis dato kramat dulu,,,usia kami sama,cuma masa skolah menengah aku jadi muda setahun sebab aku kan kena kelas peraslihan sebab sekolah cina kan...yela sgt muda,padahal aku yang lambat setahun blajar dari orang yang seusia dengan aku hehe....sheila ni nama glamer dia sheila mat senyum,sebab ayah dia dia suka senyum ja ,jenis tak cakap banyak...aku dulu dok tingakat satu,umah dia tingkat 3....tapi kami selalu main sama2,kira satu kpala laaaa....so kenduri aku dia mai,takkan kenduri dia aku tak pikan..macam tak aci la kan....

masa ni sheila diminta menyampaikan sebuah lagu bersama hubby dia,.aaiseyy ,umpama ngantok sorong boh bantai,..apalagi sheila pun nyanyi satu lagu tajuk penawar rindu...pheh dasat....tapi hubby dia malu2 ja....kalo dak buleh duet lagu" sherashi bersamee" kan...
ni aku saja tokok2 tambah,padahal lagu penawar rindu gak...
ni kira abih posing dahlaa,ehehee,dlm usaha nak sembunyikan dan posing gaya ala2 nak nampak kuruihh hahaha...


ni band muzik yang menghiburkan para tetamu yang mai kenduri tu,hebat,....suara makchik yang nyanyi tu tersanGAT la PoWER! kalah budak2 af,....grup ni nama MUZIKAL KLASIK kuale kangsor....semua geng veteran,sempoii...
ni anak aku la,yang posing dengan labu sayong mini....

dah tak larat berjalan,kena dukung la pulakkkk



ni pulak akar kayu yang sempat dicari oleh abahku,biasala bekas polis hutan..abah aku ku cepat kenai pokok2 ubat...ni katanya pokok utk kencing manis,..nama aku pdah lupa.....





selepas pada makan kenduri tu,kami berangkat pulak ke warung @ restoren laksa yang dikatakan femes ames kat k.k tu,punya la teringin nak pi lepas aku try cari apa makanan yang best di kk dlm tenet ,sebab pujian nya kata sedap amat...cari punya cari kami pi la kedai dia yang kat sebelah pizza hut k.k tu,penilaian mula,ok,konsep ok,cara hiasan ok,simple,tapi tula, aku rasa sepatutnya staff dia perlu di train lagi utk layan customer,...sebab restorennya cantik,tapi cara layanan masing ala gerai,...pastu kerusi meja tak cukup...orang penuh,tapi tula kannn,...

ini yang aku order,dan semua hampir order yang sama,dah kata sedap sangat,tapi hmmm bagi selera aku,kuahnya agak caroiiii(cair)rasa hmm 2* jela,sedap lagi kita buat,....
ni pulak ABC special nya,ni aku belum usik lagi,penilaian pertama dah tak mengkagumkan,so apa pula rasanya....hmm tawar,patotla masa aku baru smpai kat restoren tu,ada plak customer komplen abc tak manis...rupanya tawar...bila komplen alahai dia tanya lak aku nak tambah apa...tambah susu manisla,,tgk2 dia pi tambah susu cair..nak rasa pa dikk oiii....so pada pandangan aku la,,,komen yang aku bagi ni bukan nak jatuhkan imej dia,tapi aku harap dlm masa yang sama pihak restoren ni akan baiki lagi khidmat dan tahap kesedapan nnya...serius 2 * je...so kawan2 kalo korang pi k.kangsar tak RUGI pub kalo tak merasai laksa yang amat femes dikatakan disini....tapi tula kan kita manusia,tekak tak sama,dlm pada tak begitu2 rasanya nya pun orang kuar masuk tak berenti...
soo jumpa lagi di destinasi seterusnya....k nak siap pi trip family day kat melaka pulak.......bye bye...

4 comments:

wahida said...

ke ko salah kedai ni nok...kedai lain yg dorang maksudkan..huhu...


tapi kengkadang gitulah, ramai kata sedap, tapi bila kita rasa nan hado je pun...alahai...tekak lain2 gamaknya...

wahida said...

nok, ko join GA aku ke tak ni nok?
sila letak URL seperti syarat...hehe...

S.A.M said...

semangat betul makcik pakcik tu buat show..hehehe

Jemput join...Jom Exchange Bloglist Dengan BLOG RILEK-RILEK
--> http://rilekrilek.blogspot.com/2012/02/jom-exchange-bloglist-dengan-blog-rilek.html

Angah said...

aku nak masuik le nookkkkk...tk dapat siap ko..hahahaaa

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers