kawan2:

Thursday, December 29, 2011

pi try..

tghari tadi momy@adikku ajak kami smua lunch di kedai nasik ayam yang boleh dikatakan fofuler di kawasan klia/nilai ni,..maka dengan ajakkan dan kesungguhan pihak penaja yang beria ajak pi kami pun pi la,..

len chii kang n nasi ayam..

dinasihatkan sesiapa yang nak pi cuba2 menu kat sini,digalakkan pergi dalam pukul 12,kalo lewat pastinya agak sesak kerana tempat ni selalu jadi pilihan orang opis makan lunch.kedai ni menyediakan hidangan set,harga pun berpatutan..masa aku sampai meja yang kami pilih di sebelah kaunter donut,yola kami ni dah 5 orang,meja kat situ ja yang panjang skit n sesuai dengan kanak2..masa tu meja belum lap lagi,adala skit tumpah kat meja tu,..masa sampai tu ada la yang dtg amik order,..(hmm ,pantas2 tak perlu customer tunggu lama) disebabkan menu yang hits adalah nasi ayam ,aku pun terpengaruhla,lagipun aku tgh laparkan,diet kelaut la haha! cuma mejanya la,smpai kali ke3 aku panggil,adik sayang tolong lap meja ya...lepas nasik ayam sampai baru ada sorang abang datang lap,..

ini len chii kang nye,ok.sebab meriah
tak macam yang aku makan kat melaka aritu,mcm hampess sebab seolah2 tangkapmuat je...

aleesya lebih tertarik dengan objek2 yang timbul di mangkuk tu

ini donut yang mendapat sambutan dari permerhatianku...yela kejap2 orang datang bungkus,takputusla orang beli donut ni...maka kami pun terpengaruh skali.bila balik makan di umah hingga aleesya pun mengatakan ianya" shedappp ibu,nanti ibu beli lagi eee...."

inila pulak budak yang sangat aktif,sudu dibuat straw,straw dilukis2nya atas meja,..sabaqje la,standardla budakkan...

ini pula air asi kosong yang di order momy,err ada sesapa nampak apa yang saya nampak? aku taktau la mungkin mata aku yang silap tgk atau memang semuanya kebetulan,tapi memang aku agak kurang selesa dengan bahagian bawah gelas ini,aku paling ke arah meja dibelakang ku ,mana tau kot2 gelas ku je yang macamni,rupanya adalagi gelas yang rupa sebegini,isyhh,macamana depa cuci gelas haa?,memang la kerak@daki tu dibahagian bawah n luar gelas tapi eii cemana haaaaa......basuh celup2 ja ka? adikku pernah terkena masa diorang datang haritu,,dia order air jus pastu sudunye berminyak n dibelakang batang sudu ada sisa masak lomak adooiyaii.bukansekali tapi 3kali..bayangkan,memangla leh komplen tapi kalo dah sampai 3kali mesti aa muka pelayan tu pun masam.so air yang kali ke3 tu adikku tak minum pun sebab khuatir hanya dituang ke dalam gelas baru dengan sudu je ditukar..
overall dari segi persembahan cara hindang makanan tu ok,cuma dari segi alatan tu yang perlu lebih perhatian,cubala korek2 n tonyoh2 skit bawah gelas tu,bukan susah n lama pun..bab lap meja tu masih boleh dianggap mereka kurang tenaga kerja,cuma ,mungkin nasib kami yang tak baik dapat gelas cmtu.huhu...bab lokasi ok,memang ok sebab tepi jalan,mengadap padang golf lagik..semoga pihak kedai dapat beri perhatian,apa yang aku luahkan ni bukan nak kondem atau jatuhkan imej,tapi sekadar pelanggan yang prihatin,kalo kedai,alatan ok kedai anda jugak yang majukan.!! dan anda juga yang untung,pelanggan seperti kami pun pastinya puas ati n akan rekomenkan kengkawan yanglain ...

ni entry antara pelanggan yang pergi,..makanan memang ok




terima kasih pada pihak penaja

4 comments:

et said...

owh ni kat kampung jijan tu kan?donut dia shedap kan ibu?hehehe...memang sedap pun..aku suka mee kari dia(klu betoi kg jijan le)..
aqiff tu comei la..mcm2 aksi dia buat kan..hahaha..kelakar teringat aksi dia.

Anonymous said...

hah tekaan anda betui
comei,ahaks comei sgt sampai tk leh kontrol huhu

Unknown said...

kotor smpai mcm tue skali..eii..geli plak rase..dorg should pay more attention larh toward pkra2 mcm nie..memg nmpk smple kn..tp sush sbnrnye.. kbersihn kn penting..lgpon Allah pon suka sesuatu yg cantik n bersih

Angah said...

tula pasai,sebb tu rasa geram sgt..

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers