kawan2:

Saturday, September 3, 2011

takziah,al-fatihah

sepertimana yang diketahui umum,negara dikejutkan dengan pemergian seorang jurukamera bernama tv dalam liputan misi kemanusiaan di Mogadishu,Somalia.

Jurukamera BernamaTV Noramfaizul Mohd Nor, 41, meninggal dunia selepas terkena tembakan curi semasa membuat liputan Misi Kemanusiaan Kelab Putera 1Malaysia dan BAKTI di Mogadishu, Somalia, malam ini.Wartawan BernamaTV, Khairulanuar Yahaya, yang turut serta dalam misi itu berkata, dalam kejadian 10.30 malam waktu Malaysia itu, Noramfaizul bersama rakan media elektronik menaiki trak ke sebuah pusat komersial untuk menghantar berita apabila beliau terkena tembakan curi yang mengenai bahunya dan menembusi paru-parunya. "Noramfaizul meninggal dunia semasa menerima rawatan pada 11.07 malam waktu Malaysia,"




semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang beriman..



AL-FATIHAH...









sesunggunya pengorbanan beliau harus disanjung biarpun tidak pergi menggalas senjata tetapi sanggup mempertaruhkan nyawa demi menyampaikan bantuan untuk rakyat somalia yang menderita disana,...hanya ALLAH YANG MAMPU MEMBALAS JASA MEREKA INI.....


tak banyak dalam banyak2 negara islam didunia ini yang mampu dan TAMPIL DAN BERSUARA DAN BERTINDAK,...seperti negaraku MALAYSIA..!

2 comments:

wahida said...

mmg sedih masa tau berita ni...arwah mmg berani dan selalu menyertai misi2 bahaya seperti ni...

semoga arwah ditempatkan bersama org2 yg beriman...amin...

alfatihah...

Anonymous said...

al fatihah,ku pun tetiba ja jaid sedih,rtmbah lak tgk masa mak dia ckp lepas kebumi tu,anak acik cantik sgt...anak acik baikk.sedih gilerr

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers