kawan2:

Wednesday, November 21, 2012

rezeki dah di depan mata.tapi...

 berakhir sudah,...tapi tula kan bila rezeki dah didepan mata ,taksangka pulak lain pulak jadinya....

seperti sebelum ni,aku memang mengidam cempedak,jenuh jugakla mencaricempedak sampai ke gemas sewaktu pulang ke umah mertua...tapi tk berjumpa...
last last hero gemas bertemu di tesco nilai,disebabkan tringin punya pasai,...sebiji yang saiz kecik cmni harga rm7.21 sen,tkpa dah teringin nak makan nak wat cemana kan...


kelihatan cempedak sedang berposing dengan rakan seangkatan nya iatu pisang.....

punyala semangat,mlm aku pun belah la,nak tunggu esok siang nak goreng macam lambat sangatkan....potong punya potong,belah punya belah,...naaahh haha 3 ulas serta 1 ulas kecik...total 4 ulas...tu pun jenuh aku belek yela manatau kot ada terselit seulas 2 lagi kat celah2 tu hehe...

takpa la,nak wat cemana,dah rezeki kita banyak tu je kan....aku pun gorengla,..siap hiris2 cempedak tu nak bagi banyak....
siapla cempedak secoet bertemankan cik pisang ,walaupun hanya secoet tapi alhamdullilah hajat termakbul...
dan sekarang walaupun cempedak pulak dah bersepah tepi jalan dijual,termasuk durian dan rambutan merah kuning yang memang peberet aku.....aku pulak tak diberi keizinan nak makan,kesihatan semenjak dua menjak ni tak mengijinkan....ujian betul....aku dah dapat penyakit asma....ASMA @ LELAH@SEMPUT...


                          apa nak wat redho jela....ujian utk aku,...

Monday, November 19, 2012

Doa utk Gaza...

YA ALLAH SELAMATKAN LAH MEREKA....


Ya Allah ampunilah dosa-dosa kami,
Ya Allah , selamatkanlah saudara-saudara kami di Gaza.
Ya Allah ,berilah pertolongan buat mereka di gaza.    


tiada daya dan upaya melainkan dengan pertolongan ALLAH


  cukupla ALLAH menjadi penolong kami...

YA ALLAH YA TUHANKU KAU BERIKAN PERTOLONGAN KEPADA UMAT ISLAM DI PALESTIN SESUNGGUNYA MEREKA DIANIAYAI OLEH YAHUDI LAKNATULLAH. YA LLAH ENGKAU MUSNAHKAN YAHUDI DENGAN SEDASYAT-DASYATNYA SEPERTI MANA ENGKAU PERNAH MENGHANTAR BURUNG-BURUNG ABABIL UNTUK MENGHANCURKAN TENTERA BERGAJAH MUSYRIKIN. AMIN...

TOLONG SHARE SEMOGA DOA SAUDARA SEMUA DAPAT MENOLONG SAUDARA KITA DI PASLESTIN .


kredit: http://lenggangkangkung-my.blogspot.com/2012/11/doa-untuk-gaza.html?showComment=1353327542195#c7399445077971284435

http://cheguabbas.blogspot.com/2012/11/ya-allah-selamatkan-palestine-doa-untuk.html

Sunday, November 18, 2012

kembali.....

alhamdullilah ,aku dapat kembali lagi.....
kembali ke blog aku,walaupun blog ni  tak seberapa,tapi bila dah kena MALWARE DETECT aritu mati kutu weii...
tensen..dan akhirnya aku dapat kembali balik...


            kredit pic to: kembali kitchen/ http://theyumlist.blogspot.com/


jadi dapat bergiat cargas balik dalam blog ye......

Friday, November 2, 2012

kisah makan & murah rejeki

kisah kalini tentang makan,..kisah esok hari yang akan digantung periuk kerana tak payah nak masak,kenduri di depan umah,..anak kapten depan umah nak kawen,...malam sebelumnya ada tahlil,tapi memandangkan aku dan hero gomeh merupakan warga kerja syif,kami tak berkesempatan untuk menghadiri tahlil,jadi adalah manis sedikit sekiranya aku membuat puding untuk diberi kepada tuan umah...kenapa puding, roti ? sebab hat tu ja yang ku reti n kompiden pun....haha

   simple je kad kawen nya.....

 kalo dah wat puding utk worang,adalah harus jugak untuk tuan puteri aleesya ...lenguh jugak nak mencedok satu senduk,satu senduk ulang2 sampai adunan abih.tengok tang pusaran puding tu dah la,tak berapa kemaih....nampak lepas ni kena beli  senduk besaq skit...baru cepat....biasala aku kan jenis semua nak cepat siap!...

 ni pulak kisah murah rejeki,kira haritu adalah hari murah rejeki aku anak branak,sebab apa..sebab pertama cik et@kekodokbulatrajin sungguh membantu aku membesaqkan badan haha...ni baginya 1 set ayam keepchi dengan makaroni bakaq yang dia buat...timakasih mah.....pastu ada akak kat tempat keja aku yang rajin singgah mai sembang ngan aku selalu bagi pulak tart dengan kek lipat tu untuk aleesya...

 tu gabungan ayam,makaroni,kacang panggang yang ada kat umah,sangat mabeles makan petang2...

 wajah kanak-kanak yang sangat berselera makan roti cicah kentang putaq tu...
terima kasih auntie limah!...


pastu 1 lagi ,dia seronok sangat bila umi (pengasuh dia) belikan yaya boboboi tu,....hmmm anak o anak...bertuah la anak oii...opps sila abaikan pemandangan dibelakang tu,sebab aku asyik bz tak sempat nak jahit tudung meja tu huhu,al maklumla bz memanjang....
                  hmmm apa la benda yang ku nak hadiah kan besok untuk sang pengantin di raja sehari yaaa....?
rilek-rilek,satgi mai le tu idea....ok la selamat bercuti kepada yang bercuti  termasuk diri aku ujung minggu ni,...nikmatnya cuti 2 hari 1/2  untuk kami warga syiff yang hanya merasainya setelah hampir menunggu 4,5 minggu tiap tiap bulan....huhu...


semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers