kawan2:

Saturday, April 30, 2011

selamat hari pekerja!



selamat hari pekerja kepada seluruh warga yang bergelar pekerja,takkira anda seorang tukang sapu,pengawal keselamatan,pegawai keselamatan,penguatkuasa,penebar roti canai,penjual cekodok,pembantu rumah,budak despatch,penjual di internet,jurutol,crafters,penoreh getah,peniaga pasar malam,penjual ikan,pomen keta,nelayan,petani,mamak jual surat khabar,pengurus umah tangga,pengasuh anak,pemandu lori,pendandan rambut,pelukis,...dan lain-lain lagi....anda semua berhak bergelar pekerja...semoga hari2 yang mendatang buat kita akan menjanjikan keberkatan,rahmat,rezeki yang melimpah dan kesihatan yang baik untuk menyara kehidupan kita dan keluarga di zaman yang penuh mencabar ini! amin.....

Friday, April 22, 2011

pulang ke desa...selatan

gambar ni pinjamkat uncle gooogle...


harini,satgi aku nak balik gomeh@gemas...


buat pasangan yg bahagia,happy selalu cik qis/che burn aku akan coba utk menikmati nasi ayam yang korang katakanitu..hahahhaa sampai la ni tk penah lagiku rasa nasi ayam yang pemes di gomeh tu...isk iskk kesian kat i kan.....kekekkekekee...yela bila balik memanjang je aktibitinya kan....hope kalini dpt la rasa keenakkan nasi tu....tapi ku balik 1 hari je..esok balik mai dah....mm sempat kaaa?

Tuesday, April 19, 2011

impian suatu ketika dulu....



petang-petang yang tenang ni,ketika aku sedang mencari kenderaan apa yang sesuai utk mengangkut almari yang ingin ku bawa pulang ke rumahku sebagai koleksi tambahan "buang sayang simpan semak", abis semua iklan aku belek,ditenung2 gara2 nakcari van atau lori untuk membawa pulang bakal almari ku ini...

teringat pulak suatu ketika dulu,impian....semua orang ada impian,tapi munkin impian tiap orang tu tak sama,n pelik macam aku hehe....aku tak impikan gelang besar,keta besar, tp cukupla sang kancil yang hari2 sekarang ku bawak g keja yang bunyi mcm keta sport 200km/jam padahal bunyi je lebih hahahaha...

suatu ketika dulu aku pernah mengimpikan untuk memiliki lori kecik atau pick up seperti ini,bagi aku ini sudah cukup sempoi dan membahagiakan hidup aku untuk membuat kerja-kerja yang aku inginkan....yela dulu kan aku hidup dengan cari makan apa yang ada,dan terlintas je..maklum la tanam anggur lama sangat,so aku kekadang terima tempahan untuk buat pelamin,meja kahwin.yela kalao nak tau umah aku kat kampung bnyak koleksi pengantin yang boleh disewa,sebab mama aku buat khidmat sewa2 orang kahwen ni...so bagi aku ini lah yang sesuai untuk aku.....dan sekarang baru aku terpikir oooohhwww andai kata lori ini ada,alangkah berjasanya dia pada aku...hihi...tapi aku tkde pun lori ni,ni hanya impian je...tapi mana tau 5tahun,10 tahun ,3,4 tahun lagi impian ni akan terkabul kan..hehe...kalao 10 tahunlagi aku dah 42 tahun,biar betuiii nak jugak impian ni,..hmmm tapi ok gakkk...ade ku kisahhhh..! pedulilaa apa orang cakappp..bukan depa yang bagi makan punn..hahhaahaa takdapat bayang kalao lori kecik ni aku bawak hari2 pi keja,kompem umah aku penuh dengan barang2 yang aku kutip...oww lupa lak,masa zaman giatmara dulu akulah presiden syarikat angkut-mengangkut..tringat zaman tu.... besttt sgt,,....

Thursday, April 7, 2011

sama kita doakan...


tersentuh rasa hati,menitis air mata melihat tubuh kecil ini menanggung derita...aku membaca kisahnya di sini,...http://deekuntum.blogspot.com/2011/04/ya-allahkau-sembuhkanlah-anak-ini.html ...

terimakasih dee kerana berkongsi kisah,moga kita sama-sama mendoakan yang adik aqma cepat sembuh,...si kecil ini tidak mengerti apa2...doaku disini agar aqma cepat pulih seperti sediakala,moga ibu aqma tabah menghadapi dugaan...ayuh kawan-kawan,sama2 kita doakan semoga adik aqma cepat sembuh .....

Monday, April 4, 2011

jalan2 happy2..part 1

penumpang yang berpuas atii...



gambar dipinjam dari pcik google( yele sapa yg nak amik gambar ni kan utk kami...)
ni pun gambar pinjam dari pcik google gak..

ni waktu suspens...


ni sewaktu nak naik ke darat...


ni sewaktu kanak2 sedang gumbira main air..






jalan2 happy2 indah sekali andai kata selalu begini,hehe...

waktu terluang yang lalu berkesempatan menaiki wawa spalsh duck tours di the mines sgbesi..

kebetulan sesaja tgk dlm mudah.com ada org nak jual 2 baucer tiket rm50,so apalgi sambar cepat2..padahal jimat rm6 je hihihi...

kami pi sana hari rabu,so apalagi memang takdakla adengan himpit2 dengan org ramai...maka dapat la pilih tempat sendiri,tkperlu rebut,5mnit sekali nak ubah tempat pun tk kisah....

aku,dianggotai oleh diri aku,suami ku,n aleesya serta adikku asha@momy dan anaknya aqif.kami sama2 bersuka ria di situ heheheesiapmandi lagi kat tingkat 5 splash park tu hehehe....best woooo best utk budak2 la.

tapi yang paling best waktu bus/boat tu nak meluncur ke tasik,mcm tak kompiden pun ada..hahaahaa...yang aleesya dah kerut muka,yang si aqif macam heran sebab mula2 kat darat pastu kat tasik lak..! hihi

okla tu percutian yang menjimatkan,kerana dalam 1 tempat leh g sopping,makan2,mandi,nek bot/bus...dan dekat gak la dgn umah ku..ok tak?!

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers