kawan2:

Friday, January 28, 2011

bidan terOjun-Episod terakhir..












kalini permintaan yang perlu ditunaikan untuk gubahan sirih..
gubahan sirih yang sempoi@simple permintaan dari ibu pengantin kerana jarak perjalanan yang agak jauh@memang jauh nun diseberang....YaLA,Thailand..
aku risao,aku bukan propesional pun...tapi buat je la dah orang suruh.kalao jiran tak tolong jiran sapa lagi nak tolong ...maka tapak asasnya adalah merupakan bakul kaca,gubahan sirihnya pun menjadila seperti sebakul bunga....
mudah2an gubahan ini akan maintain segar bila sampai kat sana walaupun pasti ada yang dah gugur kelopak mawarnya....

Wednesday, January 26, 2011

contest si COMEL berGAya..

PENGANJUR:








tarikh tutup:31 jan 2011




PENYERTAANKU...




sekadar mengisi ruang danmudah mudahan murah rezeki,..


maka dengan ini gambar ini ku pertaruhkan untuk penyertaan


anjuran ummi faris haikal di http://ummifarishaikal.blogspot.com/


bagi memeriahkan suasana



COntest Si comel BergAYA..!





NAMA : ALEESYA AZ-ZAHRA BINTI AZHARUDIN


TARIKH LAHIR: 30 MEI 2008

JOMLA JOINT KENGKAWAN! MANATAU REZEKI DIAWAL 2011!


































Wednesday, January 19, 2011

siappp!


















siap sudah,sebenarnya haritu jugak siapnye,cuma si ibu yang tak berkesempatan menguplodkan gambr2 nye...k kengkawan moga faham projek naik taraf yang dimaksudkan.....daripada boneka berbateri bertukar kepada boneka yang lebih mesra alam /lebih lembut utk mainan anak2 anda..dan dapat menjimatkan kos anda.! isije perut nye dengan fiber sebagai inti ,tkdela terbuang cemtu je selepas tidak dapat berfungsi dan menghiburkan anak2 kita kan!....
tamat sudah....

Sunday, January 16, 2011

projek TambahanKU




















selepas projek gubahan,ini adalah satu projek tambahan lagi..
Yg tergolek tu namanya DonkeY,..teman permainan anakku aleesya.DonkeY ni dah tak sihat,dlm erti kata lain dh tak daoat berfungsi lagi,...so semalam lepas keja ,ku lihat anak ku bermain2 dengan donkey,tp sayang donkey dah tak dapat bergerak,maka mentol yang tak disangka2 telah berkelip2 di otak ku...so layan.... bersambung episod seterusnya hehehehee suspensss..kihkihkihh

Saturday, January 15, 2011

cubaanku....















suatu permintaan dari jiranku kak.zan...utk membuat hantaran gubahan kain telekung dgn sejadah bagi perkahwinan puteranyananti...
poning gak,gubahan apa yg nak kulakukan...cari punya cari makan terhasil lah gubahan dariku sejambak bunga dan tas tangan...er rasa2nya lepas ni leh amik tempahan tak ? hakkhakkkk.....
apapun yg pasti p.A ku aleesya sentiasa menemani dan nak enteperemmmm...

Monday, January 10, 2011

COba2...



yang dalam bungkusan ni khas untuk kekodok bulat! hehehe!








sempena harilahir hero gemas,aku tktau apa yg ku nak hadiahkan.tp aku cobala nak buat homemade coklat konon....kebetulan ronda2 jumpa kedai yang jual coklat seketui bokkk..err maksudnyaa seketul besar gedabak...aku dgn momy (adikku) pun telah membuat eksperimen ala2 amatur yang nak membuat bisnes homemade coklat konon..hahhaaahaa.
aku mcm biasala ,kalao buat,masak apa saja smua nak ekspress rakyat,.dan oleh sebab itula coklat aku tampak mcm tk serata dan kasar...apapun kali pertama,..biasala excited terlebih..
tu yang gambar cekelat tu pun nak edit..padahal nak lindung/sorokkan kecacatan cekelat tu.
untuk hero gemas....selamat hari lahir pada 12hb ni ye...kejutan rasanya tkada kot..anggap je la coklat ni sebagai pra-hadiah(sebb aku tk dapat cari hadiah yang sesuai lagi )..kekekeeeee...
kat mana agaknye nak celebrate yeee?.....



Sunday, January 9, 2011

gemas..













cuti tempoh hari,kami pulang ke gemas...aku seperti biasa akan mewajibkan diri ku tempat wajib iaitu kodai2 di sekitar pekan gemas...itu adalah aktiviti yang pasti jika aku pulang kesana..hehe
kali ni kami sempat ke stesen keretapi gemas,tempat yang menjadi kegemaran anakku aleesya utk melihat keretapi dengan lebih dekat,aleesya cukup teruja sampaikan nak ikot pakcik fendinya yang naik keretapi tu utk ke johor...(err lupa lak which part of johor).
stesen keretapi gemas dlm 2 tahunlagi kaan bertukar wajah,apa yg ku tau,menurut sumber stesen keretapi ni dulu amat popular,kerana kedudukan nya di tengah2 ,menjadi stesen utama persinggahn tiap keretapi yang dari kl ataupun singapore ataupun yang nak ke kelantan...dulu memang meriahla suamiku ckp...tiap kali tren sampai je adala perniagaan yang akan beroperasi sekejap sementara tren tu bergerak kedestinasinya.tp kini sunyi skit aaa...apapun anakku cukup teruja dengan keretapi ni ...

semoga dipanjang usia kita bersama....

Daisypath Anniversary tickers